PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1 | 109--128
Tytuł artykułu

Polityka informacyjna euroregionu "Bałtyk" w opinii mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego

Warianty tytułu
Information Policy of the "Baltic" Euroregion According to the Opinion by Residents of Warmia and Mazury Province
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Euroregion "Bałtyk" po 7 latach działalności jest ciągle rozwijającą się strukturą, która realizuje wyznaczone w statucie priorytety, jak też stawia sobie nowe cele. Celom tym służyć ma odpowiednia polityka informacyjna dotycząca np. propagowania działalności euroregionu przez uczestniczenie w konferencjach, seminariach, wykładach dotyczących wszystkich aspektów współpracy transgranicznej w ramach euroregionu "Bałtyk" organizowanie takich konferencji i seminariów oraz imprez sportowych i kulturalnych dla dzieci i młodzieży. Mimo to w chwili obecnej euroregion nie jest powszechnie rozpoznawalny, co może świadczyć o braku odpowiednio szerokiej polityki promującej realizowane przezeń zadania - jednej strony i braku aktywnego uczestnictwa społeczeństwa w życiu polityczno-gospodarczym w swoim miejscu zamieszkania - z drugiej strony. W pracy omówiono kwestie dotyczące działalności public relations, a w szczególności ich roli w kreowaniu wizerunku instytucji. Jest to istotne ze względu na to, że dana organizacja czy instytucja łatwiej osiąga założone cele i wyznaczone priorytety, jeżeli ma społeczne poparcie i zrozumienie. W przeprowadzonych badaniach empirycznych zwrócono uwagę na poziom wiedzy mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego na temat idei współpracy transgranicznej i euroregionu "Bałtyk" w tym również na jakość informacji przekazywanej w tym zakresie społeczności lokalnej za pośrednictwem mediów. (abstrakt oryginalny)
EN
The "Baltic" Euroregion after 7 years of functioning still is a developing structure, which implements the priorities identified in its charter and identifies new goals to achieve. Those goals are to be supported by appropriate information policy concerning e.g. publicizing the Euroregion activities through organization and participation in conferences, seminars and lectures on all aspects of crossborder cooperation within the "Baltic" Euroregion as well as organization of sports and cultural events for children and youth. However, at present, the Euroregion is not generally recognized, which might indicate lack of adequately wide promotional policy of the "Baltic" Euroregion concerning its activities on one hand and lack of active community participation in the political and economic life of the place of residence on the other. The paper discusses the issues of public relations activities and in particular their role in creating the image of the institution. That is important because the organization or institution can achieve the identified goals and priorities more easily when it has community support and understanding. During the conducted empirical studies the focus was on the level of knowledge of Warmia and Mazury province residents on the idea of crossborder cooperation and the "Baltic" Euroregion, including the information reaching the local community through the media. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
109--128
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Białobrzeska R., Kisiel R., 2003, Współpraca transgraniczna wschodnich regionów Polski, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
  • Biuletyn Euroregion "Bałtyk", m 26 (46), 25 (45), 24 (44).
  • Europejska Konwencja Ramowa o współpracy trans granicznej między Wspólnotami i władzami terytorialnymi sporządzona w Madrycie 21 maja 1980 roku, Dz.U. 1993, nr 61, póz. 287 i 288.
  • Goodman N., 2001, Wstejp do socjologia, Poznań: Zysk i S-ka.
  • Kociubiński K., 2000, Euroregion Nysa. Polityka informacyjna i opinie mieszkańców województwa jeleniogórskiego, Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Ossowski R., Rulka J., 1996, Wiedza o życiu w społeczeństwie, Warszawa: BGW.
  • Polski Komponent Strategii rozwoju Euroregionu "Bałtyk", 2001, Elbląg.
  • Protokół z posiedzenia Zarządu, 2003, Elbląg.
  • Sprawozdanie z działalności Zarządu 12.12.02 r.-7.11.03. r., 2003, Elbląg.
  • Sprawozdanie z działalności Zarządu 7.11.03 r.-12.03.04 r., 2004, Elbląg.
  • Zdulski M., 2002, Polskie doświadczenie we współpracy trans granicznej. Realizacja Funduszu Małych Projektów CBC, Jelenia Góra: Atla2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000081491162

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.