PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1025 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 120--128
Tytuł artykułu

Strategia przedsiębiorstwa po zmianie właściciela - wyniki badań

Autorzy
Warianty tytułu
Business Strategies after a Change of an Owner - Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wyniki badań przeprowadzonych w latach 2002-2003 w 10 dużych przedsiębiorstwach różnych branż, zlokalizowanych we Wrocławiu i Jeleniej Górze. Badania te poświęcone były analizie społecznych i organizacyjnych problemów fuzji i przejęć, które miały miejsce w tych przedsiębiorstwach w ostatnich latach. Uzyskane wyniki wskazują na zróżnicowane podejście podmiotów przejmujących do strategii i planów strategicznych podmiotów przejmowanych.
EN
Business strategies are one of the key elements of a company facing changes caused by a new owner. Results of research made by the author of this paper in ten big companies located in Wrocław and Jelenia Góra, where processes of one- and multi-times acquisitions and mergers took place, indicate a differenciated approach of the new owners to the strategies acquisied or joint companies. The new owner can change totally or partially business strategy of acquired company or can realize it without changes.Different situations as a result of character and reasons of acquisition and the scope of buyers (big corporation or individual investor) should be taken into consideration. Changes in supervisory council and board members, and on the key managerial posts as well as changes in the field of human resources management and organizational culture are very often the strategic effect of ownership changes.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Aniszewska G., Proces integracji w fuzjach i przejęciach. Rola kultur organizacyjne, AE, Wrocław 2002, PN AE we Wrocławiu nr 951.
  • Carr D.K., Hard K.J., Trabant W.J., Zarządzanie procesem zmian, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Helin K., Zorde K., Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, FRR, Warszawa 1998.
  • Porter M.E., Competitive Advantage, The Free Press, New York 1985.
  • Szczepankowski J.P., Fuzje i przejęcia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000082270189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.