Warianty tytułu
The Actors of Efficient Implementing of Strategy and Balanced Scorecard
Języki publikacji
Abstrakty
Skuteczna realizacja strategii staje się coraz większym wyzwaniem. Wiele firm poszukuje innowacyjnych koncepcji zarządzania, ułatwiających zmierzenie się z tym zadaniem. Implementacja innowacyjnych metod zarządzania a zwłaszcza strategicznej karty wyników będzie jednak celowa po spełnieniu przez przedsiębiorstwa szeregu warunków. Przedsiębiorstwa mogą zwiększyć swoje szansę na sukces w przyszłości, wkładając więcej wysiłków w proces opracowywania i wdrażania strategii, poprzez doprowadzeniu do zmian kultury organizacyjnej, do zbudowania głębokich, opartych na zaufaniu relacji między ludźmi sprzyjającym zmianom. Należy także pamiętać, że nowe koncepcje zarządzania muszą być wkomponowane w dogłębnie przemyślaną strategię firmy, muszą wraz z nią stanowić spójną koncepcję rozwojową. Będą one pełnić swoją rolę, gdy menedżerowie będą wiedzieli, dokąd ma zmierzać ich organizacja, jakie cele ma realizować. W innym wypadku przyniosą one organizacji zamiast oczekiwanych korzyści tylko rozczarowanie.(abstrakt oryginalny)
The article presents selected factors and problems related to process of creating and efficient implementing of strategy. Particular stress was put on the cultural ones. The cultural determinants, like trust, openness, efficient communication systems within the company, monitoring are necessary conditions to creating and successfully implementing of strategy and conceptions of strategy management according to present-day requirements like Balanced Scorecard. In order to solve above-mentioned problems questionnaire-based, pilot study was carried out in Lower Silesia- located companies, as well as interviews , and professional literature studies was performed.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
78--87
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Friedag H.R., Schmidt W. (2003), My Balanced Scorecard, H.C. Beck, Warszawa.
- Glińska-Neweś A., Kalińska M. (2004), Kulturowe uwarunkowania wdrażania strategii polskich przedsiębiorstw, [w:] Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, A. Stabry-ła [red.], Materiały konferencyjne, t. l, Kraków.
- Kapłan R., Norton D, (2001), Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa.
- Kiełczewski S. (1997), Zarządzanie strategiczne, AE, Wrocław.
- Kubacka-Góral K. (2001), Kapitał intelektualny firm a sukces w czasach burzliwych zmian, "Zmiana warunkiem sukcesu PN AE" nr 916, Wrocław.
- Kubacka-Góral K. (2004), Bariery implementacji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach i możliwości ich przezwyciężania, [w:] Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, A. Stabryła [red.], Materiały konferencyjne, Kraków.
- Mandrosz J. (2003), Postaw na kartę, "Businessmanmag" z 7.11.2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000083676696