PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 482 | 197
Tytuł artykułu

Czynniki determinujące strukturę konsumpcji młodych gospodarstw domowych

Warianty tytułu
The Determinants of Consumption Structure of Young Households.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zanalizowano strukturę konsumpcji młodych gospodarstw domowych w świetle ekonomicznych i pozaekonomicznych czynników ją kształtujących. Dokonano analizy struktury konsumpcji przedstawiającej miesięczne wydatki młodych gospodarstw domowych województwa zachodniopomorskiego. Scharakteryzowano czynniki kształtujące konsumpcję gospodarstw domowych oraz wpływ tych czynników na wydatki gospodarstw domowych. Następnie dokonano porównania struktury wydatków badanych młodych gospodarstw domowych z wynikami innych badań przeprowadzonych wśród gospodarstw domowych województwa zachodniopomorskiego, Polski i wybranych państw Europy.
EN
The main object of the paper is the analysis of consumption structure and economic as well as non-economic determinants of young households. The analysis on consumption structure presents monthly expenditures of young households of West Pomerania province. The author has described factors shaping a consumption of young households and their impact on young households' expenses. The paper also contains of a comparison of the expenses of young households to the expenses of households from West Pomerania, Poland, and selected European countries. (AŁ)
Rocznik
Numer
Strony
197
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Materiały źródłowe
  • Annuaire Statistique De La France. Edition 2002, Statistique Publique 2002.
  • Annual Abstract of Statistics. 2002 Edition, United Kingdom, London 2002.
  • Budżety gospodarstw domowych w 1998 r. Informacje i opracowania statystyczne. GUS, Warszawa 1999.
  • Budżety gospodarstw domowych w 1999 roku. Informacje i opracowania statystyczne. GUS, Warszawa 2000.
  • Budżety gospodarstw domowych w 2000 roku. Informacje i opracowania statystyczne. GUS, Warszawa 2001.
  • Gospodarstwa domowe - Warunki życia ludności. Departament Warunków Życia, GUS, Warszawa 1998, 1999, 2000, 2001.
  • Gospodarstwa domowe - wybrane elementy warunków życia ludności w I półroczu 1999 roku. GUS, Warszawa 1999.
  • Klasyfikacja zawodów i specjalności. Tom II. Klasyfikacja właściwa. Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 1996.
  • Koniunktura konsumencka. Tendencje zmian październik 2001-styczeń 2002. Badania koniunktury. GUS, Warszawa 2002.
  • Latvijas Statistikos Gadagrāmata 2001. Latvijas Republikas Centrālā Statistikas pārvalde, Riga 2001.
  • Lietuvos Statistiokos Metraštis. Statistikos Departamentas Statistics Lithuania, Vilnius 2001.
  • Magyamar Statisztikal Ĕvkönyv 2000. Központi Statisztikal Hivatal, Budapest 2001.
  • Mały rocznik statystyczny Polski 2002. GUS, Warszawa 2002.
  • Rocznik statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej 2002. GUS, Warszawa 2002.
  • Rocznik statystyczny województw. GUS, Warszawa 1999, 2002.
  • Rocznik statystyczny województwa zachodniopomorskiego. US w Szczecinie, Szczecin 2000,2001.
  • Rocznik statystyki międzynarodowej 2000. GUS, Warszawa 2000.
  • Statistical Yearbook of Norway 2000. Statistic Norway, Oslo-K0ngsvinger 2000.
  • Statistick årsbok för Finland 2001. Statistic Finbaud, Helsinki 2001.
  • Statistickă Ročenka Českĕ Republiky 2001. Český statistický úřad, Praha 2001.
  • Statistički Ijetopis Republike Hrvatske 2001. Državni Zavod za Statistiku, Zagreb 2001.
  • Statistisches Jahrbuch Österreichs 2002. Statistik Austria, Wien 2001.
  • Warunki życia ludności. GUS, Warszawa 1995, 1996, 1997, 1998, 1999.
  • Wybrane elementy warunków życia ludności w województwie zachodniopomorskim w latach 1998-1999. US w Szczecinie, Szczecin 1999.
  • Opracowania
  • Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Red. K. Mazurek--Łopacińska. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Badania rynkowe i marketingowe. Red. J. Kramer. P WE, Warszawa 1994.
  • Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. Akademia Ekonomiczna, Warszawa-Kraków 1992.
  • Beskid L., Miłic-Czerniak R., Sufin Z.: Polacy a nowa rzeczywistość ekonomiczna. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1995.
  • Bombol M.: Postawy polskich konsumentów wobec krajowych i zagranicznych artykułów spożywczych. "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 3.
  • Dąbrowski K.: Polski konsument w latach 1992-2001. "Marketing w praktyce" 2002, nr 3.
  • Domański Cz.: Testy statystyczne. PWE, Warszawa 1990.
  • Dulinicz T.: Polacy lubią promocje - raport. "Marketing w praktyce" 2001, nr 9.
  • Engel J.F., Blackwell R.D., Miniard P.W.: Consumer behavior. The Dryden Press, Harcourt Brace College Publishers, USA, 1995.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. PWN, Warszawa 1998.
  • Friedman M.: A Theory of consumption function. Princeton University Press, Princeton 1957.
  • Gajewski S.: Zachowania konsumentów a współczesny marketing. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.
  • Garbarski L.: Zachowania nabywców. PWE, Warszawa 1998.
  • Górecki B.: Ekonomika gospodarstwa domowego. Zarys problemów. IHWiU, Warszawa 1979.
  • Grzega U.: Poziom i struktura konsumpcji pracowniczych gospodarstw domowych w latach 90. "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 4-5.
  • Gutkowska K., Laskowski W.: Koncepcja cyklu życia rodziny i jej użyteczność w badaniach nad konsumpcją. "Wiadomości Statystyczne" 1999, nr 6.
  • Hawkins D.J., Best R.J., Coney K.A.: Consumer behavior: implcations for marketing strategy. Homewood II, Boston 1989.
  • Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. P WE, Warszawa 1999.
  • Kałowska D.: Opakowanie - między polką a reklamą. "Marketing w praktyce 2001, nr 9.
  • Karwowski J.: Funkcjonowanie super- i hipermarketów w ocenie mieszkańców Szczecina. "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 2.
  • Kędzior Z.: Gospodarstwo domowe- podmiot gospodarujący. IRWiK, Warszawa 1992.
  • Klajda M.: Polski konsument 2001. "Marketing w praktyce" 2001, nr 12.
  • Kołodziejek B., Zielińska Z.: Potrzeby i spożycie. PWE, Warszawa 1989.
  • Konsument - przedsiębiorstwo - przestrzeń. Materiały konferencyjne. Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej, Katowice 1998.
  • Kopycińska D.: Praca jako wartość dla jednostki w polskim kryzysie. "Ekonomista" 1990, nr 6.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Kramer J.: Konsumpcja w gospodarce rynkowej. PWE, Warszawa 1997.
  • Kramer J.: Konsumpcja. Prawidłowości, struktura, przyszłość. PWE, Warszawa 1993.
  • Kramer J.: Przestrzenna struktura konsumpcji w Polsce. PWN, Warszawa 1980.
  • Krasiński Z., Piasny J., Szulce H.: Ekonomika konsumpcji. PWE, Warszawa 1984.
  • Krzysztof!ak M., Luszniewicz A.: Statystyka. PWE, Warszawa 1979.
  • Kufel J., Mruk H.: Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu nr 263. Poznań 1998.
  • Kuśmierczyk K, Piskiewicz L.: Polskie gospodarstwa domowe w okresie transformacji. IRWiK, Warszawa 2000.
  • Kuśmierczyk K., Piskiewicz L.: Warunki materialne gospodarstw domowych w latach 90. "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 4-5.
  • Kuśmierczyk K.: Potrzeby konsumpcyjne gospodarstw domowych ludzi młodych. "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 6.
  • Latuch M.: Demografia społeczno-ekonomiczna. PWE, Warszawa 1985.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn, T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
  • Madej T.: Regionalna polityka społeczno-gospodarcza. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1998.
  • Makać W.: Podstawy statystyki i demografii. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
  • Malinowska M.: Zmiany w zachowaniach konsumentów na rynku w perspektywie roku 2000. "Marketing i Rynek" 1999, nr 7.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Mojkowski J., Władyka W.: 10 lat na wolności. "Polityka" 1999, nr 23.
  • Mynarski S.: Metody badań marketingowych. PWE, Warszawa 1990.
  • Nowak L.: Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców. Akademia Ekonomiczna, Poznań 1995.
  • Pałaszewska-Reindl T.: Gospodarstwo domowe, funkcje i rola na rynku. PWE, Warszawa 1984.
  • Pietkiewicz B.: Praca, krzepa, kasa, czyli o czym marzą Polacy. "Polityka" 2002, nr 13.
  • Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  • Rynek i konsumpcja - raporty z badań rok 2000. IRWiK, Warszawa 2001.
  • Rynek i konsumpcja w transformowanej gospodarce. Red. F. Misiąg. IRWiK, Warszawa 2000.
  • Rynkowe zachowania konsumentów. Red. E. Kieżel. Akademia Ekonomiczna, Katowice 1999.
  • Schiffman L.G., Kanuk L.L.: Consumer behavior. Englewood Cliffs: Prentice Hall, New Yersey 1987.
  • Sikorska J.: Konsumpcja. Warunki, zróżnicowania, Strategie. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1998.
  • Smoliński Z.: Podstawy prokreacyjne młodych małżeństw. W: Socjalne i prawne środki ochrony macierzyństwa i rodziny. GUS, Warszawa 1976.
  • Sobczyk G., Lipowski M., Łukasik P., Mącik R.: Rozwój handlu detalicznego a zmiany zwyczajów zakupowych klientów (część I i II). "Handel Wewnętrzny" 2000, nr 4-5, 6.
  • Sobczyk M.: Statystyka. PWN, Warszawa 2000.
  • Steczkowski J.: Metoda reprezentacyjna w badaniach zjawisk społeczno-ekonomicznych. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1983.
  • Steiner R., Weiss J.: Veblen revised in the light of counter-snobbery. "Journal of Aesthetics and Art Criticism" 1951, vol. 9.
  • Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. PWN, Warszawa 1967.
  • Szczepański J.: Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji. PWE, Warszawa 1981.
  • Szczepieniec-Puchalska D.: Nowe trendy w spożyciu żywności w krajach rozwiniętych i w Polsce. "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 6.
  • Szulce H.: Poziom spożycia żywności w Polsce. "Handel Wewnętrzny" 1994, nr 5-6.
  • Wiszniewski E.: Ekonomika konsumpcji. PWN, Warszawa 1977.
  • Zachowania podmiotów rynkowych. Red. J. Kramer. PWE, Warszawa 1999.
  • Zasępa R.: Badania statystyczne metodą reprezentacyjną. Warszawa 1962.
  • Zasępa R.: Metoda reprezentacyjna. PWE, Warszawa 1972.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000083686612

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.