PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 4 | 97--105
Tytuł artykułu

Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw przemysłu spożywczego (na przykładzie regionu warmińsko-mazurskiego)

Warianty tytułu
Competition instruments of food industry firms (on the example of Warmia and Mazury region)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrastająca zmienność otoczenia jak i agresywna konkurencja wymusza przedsiębiorstwach stosowanie coraz bardziej intensywnych form współzawodnictwa. Przedsiębiorstwa wykorzystują różnorodne instrumenty konkurowania w celu realizacji własnych celów strategicznych. Przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego w cel prawy skuteczności stosowanych instrumentów konkurowania powinny rozwijać modernizować własne zasoby oraz ulepszać materialne i niematerialne cechy. W szczególności powinny one podejmować działalność badawczą w obszarze innowacyjności.(abstrakt oryginalny)
EN
The growing level of changeability of the environment as well as aggressive petition compel companies to involve in more and more intensive forms of competition. Companies exploit appropriate sets of competition instruments as means of realization of their strategical market objectives. In order to improve efficacy of competition instruments food industry units should develop and modernise their own resources improve on their material and non-material features. In particular, they should und research on innovation and marketing activity.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--105
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Garbarski, Rutkowski L, Wrzosek W. (1994), Marketing, PWE, Warszawa.
  • Godziszewski B. (1999), Szansę i zagrożenia dla polskich przedsiębioi związane z integracją z Unią Europejską, [w:] Konkurencyjność gospoi ki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji, Bossa Bieńkowski W. [red.], t. 2, Główna Handlowa.
  • Haffer M. (1999), Instrumenty konkurowania, [w:] Budowanie potenc konkurencyjności przedsiębiorstwa, Stankiewicz J.M. [red.], TNOiK "I Organizatora", Toruń.
  • Łęczycki K. (2002), Analiza instrumentów konkurencji w wybranych przedsiębiorstwach obszarów środkowo-wschodniej Polski, "Przegląd Organizacji" nr 7-8.
  • McCarthy EJ. (1981), Basic Marketing: A Managerial Approach, Richard D. Irwin, Homewood.
  • Niestrój R. (1996), Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, P Warszawa-Kraków.
  • Philips L. (1986), La formation des prix, Cabay, Paris.
  • Porter M.E. (1980), Competitive Strategy. Techniques for Analizing Industries and Competitors, "The Free Press", New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000083696515

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.