Warianty tytułu
Logistics Aspects of Distribution of Food Products
Języki publikacji
Abstrakty
Opracowanie zawiera omówienie roli kanałów dystrybucyjnych w przedsiębiorstwie w fizycznym przemieszczaniu towarów między producentem a jego nabywcą. Przedstawiono klasyfikację kanałów i zaprezentowano zastosowanie metody analityczno-punktowej do oceny ich skuteczności. (oryg. streszcz.)
Logistics of distribution is a system of connection with market, linking logistics of production with logistics of supply of the buyer. Basic marketing instruments required in proper functioning of logistics of distribution include polices of: product, supply terms, communication and distribution. Logistics of distribution is a unique connection between production and consumption and its target is to fill following gaps: time, space, quantity and product range. In logistics of goods various distribution channels are used, which can be broadly divided into direct and indirect ones. The paper presents analysis of distribution and its channels in two companies: candy producer and sugar producing. It also includes score point analysis of efficiency of applied channels of distribution. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
58--62
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Christopher M. (1996): Strategia zarządzania dystrybucją. Placet, Warszawa.
- Kapusta F. (2000): Logistyka. TERRA, Poznań-Wrocław.
- Korpiel Ł., Skrzypek M. (2000): Towaroznawstwo ogólne. Wyd. AE, Kraków.
- Krzyżniak S. (1995): Dystrybucja towarów w systemach logistycznych. Handel Wewnętrzny, nr 4.
- Przybylowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudclius W. (1998): Marketing. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
- Rutkowski K. (red) (2002): Logistyka dystrybucji. Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000083780871