PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 4 | 279--287
Tytuł artykułu

Wewnętrzne uwarunkowania sukcesu małopolskich biur podróży

Autorzy
Warianty tytułu
Internal Sources of Success of Travel Agents in Małopolska
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowane zostały wybrane wyniki badań małopolskich biur podróży. Ocenie poddana została pozycja konkurencyjna (jako wyznacznik sukcesu) oraz wybrane składniki potencjału konkurencyjności (jako wewnętrzne uwarunkowania sukcesu). Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że większość przedsiębiorstw osiągnęło na rynku sukces (wyrażony wysoką rentownością i dynamiką sprzedaży w okresie ostatnich 3 lat). Źródłem tego sukcesu są: jakość usług i kompetencje pracowników. Ponadto przedsiębiorstwa posiadają wysoki potencjał innowacyjności, co powinno w przyszłości przełożyć się na sukcesy w obszarze wprowadzania na rynek nowych produktów i nowych sposobów sprzedaży. Przedsiębiorstwa powinny zintensyfikować działania w obszarze szkolenia pracowników oraz potwierdzenia wysokiej jakości usług, poprzez uzyskanie stosownych certyfikatów.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is the analyse the success' factors of travel agents in Małopolska. The results of the research show that the main source of competitive advantage are: service quality, employees' competencies and innovation capacity. The enterprises are in good condition, but they should focus on training programmes and quality development to secure their success in future.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
279--287
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Hjalager A.M. (2002), Repairing innovation defectiveness in tourism, "Toursim Management" no 23.
  • Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stankiewicz M.J. (2000), Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" nr 7-8.
  • Yang J.-T., Wan C.-S. (2004), Advancing organizational effectiveness and knowledge management implementation, "Tourism Management", no 25.
  • Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r., Dz.U. 1997, Nr 133 póz. 884.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000084631023

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.