PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 4 | 388--399
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością jako czynnik sukcesu organizacji publicznej

Warianty tytułu
The Quality Management as a Factor of Public Organization Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemiany społeczno-gospodarcze zachodzące w naszym kraju wpływają na zmianę warunków funkcjonowania organizacji w tym również publicznych. Wynikiem tego jest wymuszanie poszukiwania przez organizacje publiczne rozwiązań pozwalających na podniesienie sprawności ich funkcjonowania. Organizacje publiczne coraz częściej postrzegaj ą zarządzanie jakością jako koncepcję umożliwiającą osiągnięcie sukcesu w działaniu. Zwłaszcza systemy zarządzania jakością (szj) zgodne z wymaganiami normy ISO 9001:2000 stanowią dobrą podstawę do usystematyzowania działania organizacji oraz ukierunkowania jej działań na zaspokajanie potrzeb klientów. Jednocześnie mogą być pomocne przy wdrażaniu koncepcji EFQM bądź TQM.(abstrakt oryginalny)
EN
Socio-economic transformations taking place in our country influence the changes in functioning of organizations including the public ones. The result of these transformations is search by public organizations for solutions allowing to raise the efficiency of their functioning. More often public organizations perceive quality management as a concept which enables them to be successful in their actions. Especially the quality management systems consistent with the requirements of ISO 9001:2000 norms constitute a good base to systematize organization's actions as well as direct its actions towards fulfilling customers needs. At the same time these systems can be used when introducing the concept of EFQM or TQM.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
388--399
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bank J. (1996), Zarządzanie przez jakość, Wyd. Goebethner&S-ka, Warszawa.
  • Bartkowska-Nowak D., Nowak J., Webb J., Zarządzanie w gminie. Podręcznik doskonalenia umiejętności kierowniczych, www.pirx.cofund.org.pl/khfypub. 16htm.
  • Broniewska G. (2002), Zarządzanie przez jakość w administracji publicznej, "Współczesne Zarządzanie" nr 3.
  • Bugdol M. (2001), Zarządzanie jakością w administracji samorządowej, Uniwersytet Opolski, Opole.
  • Bugdol M., Krawczyk T. (2003), Systemy zarządzania jakością w administracji publicznej, "Gazeta Samorządu i Administracji" nr 22.
  • Chabiera J., Doroszewicz S., Zbierzchowska A. (2000), Zarządzanie jakością. Poradnik menedżera, Wyd. CIM, Warszawa.
  • Dahlgaard J.J., Kristensen K., Gopal K. (2002), Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa.
  • Hoque Z. (2003), Public Sector Financial Management and Accounting in Local Government Settings: Evidence from an Australian City Council, The Paper Presented at The 9th International Association for Accounting Educators and Research (LAAER) World Congress of Accounting Educators, Hong-Kong November 2002, [za:] Nowak W.A., Nowe zarządzanie publiczne: perspektywa rachunkowości, [w:] Zarządzanie w sektorze publicznym, Kożuch B. [red.], FWZ, Białystok.
  • Kazimierski G. (2002), Zarządzanie Jakością według norm z rodziny ISO 9000:2000, Materiały konferencyjne Umbrella, Wydanie w wersji elektronicznej, Stare Jabłonki.
  • Kożuch B. (2004), Zarządzanie publiczne. W teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa.
  • Kożuch B. (2003), Zarządzanie publiczne w zarysie, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Białystok 2003.
  • Kuc R.B., Zarządzanie doskonale, Wyd. "Oskar-Master of Biznes", Warszawa 1999.
  • Nowak W.A. (1998), Rachunkowość sektora publicznego: Koncepcje, metody, uwarunkowania, WN PWN, Warszawa.
  • Opolski K. (1998), Strategia jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem, OLYMPUS, Warszawa.
  • Opolski K., Modzelewski P. (2004), Zarządzanie jakością w usługach publicznych, CeDeWu.pl, Warszawa.
  • Szczepańska K., Barylski S. (2003), New Public Management, "Gazeta Samorządu i Administracji" nr 26.
  • Wdowiak D., Bugdol M. (2002), Wdrażanie systemów jakości w urzędach administracji publicznej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" nr 5.
  • Wysocki S. (2001), Zarządzanie jakością w administracji publicznej - warunki wprowadzania i rola rządu, Zeszyty Naukowe WSAP w Łodzi, Wydawnictwo Samorządowe FRDL, Łódź-Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000084657854

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.