Warianty tytułu
Innovation as the Basis for the Success of the Organization
Języki publikacji
Abstrakty
Innowacje stanowią podstawowy czynnik sukcesu organizacji w konkurencyjnym otoczeniu. Artykuł przedstawia występujące relacje i zdolności organizacji do wprowadzenia innowacji w zarządzaniu sieciowym.(abstrakt oryginalny)
Innovation is the core factor for successful organization in competitive environments. The paper describes links between the ability to apply innovation and network management.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
441--448
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Acemoglu D., Aghion P., Zilibotti F. (2002), Distance to Frontier, Selection and Economic Growth, National Bureau of Economic Research.
- European Comission. Directorate General for Research (2003), Key Figures 2003-2004. Towards a European Research Area. Science Technology and Innovation, Office for Official Publications of the European Communities.
- Furman J., Porter M., Stern S. (2002), The determinants of national innovative capacity, "Research Policy" nr 31.
- Innovation policy in six candidate countries. The challenges. Report UE, http://www.cordis.lu/innovationnes/src/studies.htm, September 2001.
- Organisation for Economic Co-operation and Development - Centre for Educational Research and Innovation (2004), Innovation on the Knowledge Economy - Implications for Education and Learning, OECD Publishing House, Paryż.
- Organisation for Economic Co-operation and Development (2003), Networks of Innovation, OECD Publishing House, Paryż.
- Regionalna Strategia Innowacji Województwa Łódzkiego RSI Loris, Łódź 2004. Raport nt. "Analiza potencjału naukowo-badawczego w regionie łódzkim", Łódź.
- Powell W.W., Koput K.W., Bowie J.I., Smith-Doerr L. (2002), The Spatial Clustering of Science and Capital: Accounting for Biotech Firm-Venture Capital Relationships, "Regional Studies" Vol. 36(3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000085150490