Warianty tytułu
Changes in the System of Economic Evaluation of cm Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Głównym narzędziem pomiaru i oceny sprawności ekonomicznej przedsiębiorstwa jest analiza umożliwiająca stawianie diagnoz pozwalających na racjonalne podejmowanie decyzji. W pracy omówiono istotę analiz ekonomicznych. Następnie przedstawiono audyt procesów przebiegających w przedsiębiorstwie i skupiono się na zysku i rentowności, a także procesie tworzenia wartości będących miernikami oceny przedsiębiorstwa.
Constructing a system for measuring and evaluating the effectiyeness of an enterprise is becoming increasingly difficult. The environment is less predictable than in the past; companies are becoming bigger, more flexible and more exposed to external pressures, and management must take this into consideration. Economic analysis is the tool that enables measurement and evaluation. The basic measures are effectiveness and economy - measured at the company process level as well as at the systemic level (the entire organisation) - which are focused on profit and profitability, free cash flow, and economic value added (EVA). (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
159--171
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Allen S. A., Zarzadzanie firmą portfelową, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
- Benninga S. Z., Sarig O. D., Finanse przedsiębiorstwa, metody wyceny, WIG Press, Warszawa 2000.
- Bielski M., Organizacje. Istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 1997.
- Block B.S., Hirt A.G., Foundations of Financial Management, Irwin, Homewood 1987.
- Coates C., Menedżer wszechstronny, Wydawnictwo PSB, Kraków 1996.
- Copeland C., Koller T., Murrin L, Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG Press, Warszawa 1997.
- Durlik L, Restrukturyzacja procesów gospodarczych, Placet, Warszawa 1998.
- Hammer M., Re-engineering Work: Don't Automate - Obliterate, „Harvard Business Review" 1990, lipiec-sierpień.
- Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neuman Management Institute, 1996.
- Hammer M., Champy J., Re-enginneering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, NB Publishing, London 1993.
- Hiebeler R., Kelly T.B., Ketteman Ch., Najlepsze wzorce, od satysfakcji klienta do sukcesu firmy, Arthur Andersen 1988, Studio EMKA, Warszawa 2000.
- Karlöf B., Strategia biznesu, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1992.
- Karlöf B., Östblom S., Benchmarking, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1995.
- Martyniak Z., Reengineering — nowa metoda zarządzania, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1995, nr 4.
- Peppard J., Rowland P., Re-engineering, Gebethenr i S-ka, Warszawa 1997.
- Porter M.E., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
- Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa, 2000.
- Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN, Warszawa 1998.
- Slyyotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000.
- Stewart B.G., The Questfor Value, Harper Business, New York.
- Trzcieniecki J., Projektowanie systemów zarządzania, PWN, Warszawa 1979
- Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000085421334