PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 3 | nr 29 | 29--36
Tytuł artykułu

Cena jako element marketingu i jej rola w kształtowaniu pozycji rynkowej małych firm sfery agrobiznesu woj. podkarpackiego

Warianty tytułu
Price as a Marketing Element and Its Role in Shaping Market Position of Small Firms from the Agribusiness Sphere in the Podkarpackie Voivodship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie roli ceny jako instrumentu marketingowego w funkcjonowaniu małych firm sfery agrobiznesu. Zwrócono szczególną uwagę na przedstawienie zasad ustalania cen na oferowane klientom towary i usługi oraz rolę ceny w kształtowaniu rynkowej pozycji przedsiębiorstwa.
EN
One of universally used elements of marketing-mix in agribusiness is price. The research conducted in the Podkarpackie voivodship on the group of small firms from the agribusiness sphere proved, that proper price determining is the fastest and most effective way ensuring firm's maximal profit. This is why price decisions are crucial elements in the process of these companies' management, because they enable not only to build their competitive position, but also have direct impact on their financial condition. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Grzybek M., A. Arend, Znaczenie jakości w walce konkurencyjnej przedsiębiorców agrobiznesu na obszarach wiejskich woj. podkarpackiego [w:] Agrobiznes 2003. Jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie, red. S. Urban, Wyd. AE Wrocław 2003, t. l, s. 252.
  • Karasiewicz G., Marketingowe strategie cen. PWE, Warszawa 1997.
  • Makarski S., Przedsiębiorczość w agrobiznesie. PAN, IRWIR, Warszawa 2000.
  • Michalski E., Marketing, Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa 2003.
  • Nessim H., M. R. Dodge, Kształtowanie cen. Strategie i procedury. PWE, Warszawa 1997.
  • Podstawka K., Praktyczny marketing. Kluczowe elementy. Wyd. Szkoła Języków i Zarządzania Promar International, Rzeszów 1997.
  • Stankiewicz M. J., Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa. „Gospodarka Narodowa" 2000, nr 7-8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000087457843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.