PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 3 | nr 29 | 49--57
Tytuł artykułu

Marketingowe grupy producentów alternatywą rozwoju obszarów wiejskich

Warianty tytułu
Marketing Group of Farming Producers as Alternative of Development of Country Areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Doświadczenia krajów UE pokazują, iż tylko zespołowo prowadzony marketing może dać polskim rolnikom szansę zmiany dotychczasowej sytuacji ekonomicznej. W artykule omówiono cel tworzenia grupy producentów rolnych i korzyści wynikające z przynależności do niej. Przedstawiono ponadto formy prawne, bariery i szanse rozwoju grup producentów rolnych w Polsce.
EN
The Poland Sociopolitical Changes after 1989 caused necessity oneself adaptation of farming producers to market requirements. One from this forms is oneself farmers assembling in farmer groups, as aim of farm effectivity of single members enlarge, mostly across diminution of costs and overcomings of sales difficulty. Farmer groups in Poland should be organized based on the example of similar organization working in European Union countries. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Gonet D., R. Piszczek, Wspieranie rozwoju producenckich grup marketingowych w południowo-zachodniej Polsce, „Zagadnienia Doradztwa Rolniczego" 2002, nr l.
  • Kubiak K., Formy organizacyjno-prawne jednostek gospodarczych działających w rolnictwie i ogrodnictwie oraz organizacje producentów, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ogrodnictwa, Warszawa 1997.
  • Małysz J., Procesy integracyjne w agrobiznesie (ABC integracji). Centrum Doradztwa i Edukacji w Rolnictwie, Poznań 1996.
  • Małysz J., W pojedynkę czy wspólnie z innymi rolnikami?, Wyd. ODR w Olecku, Olecko 1997.
  • Ostromęcki A., Integracja pionowa i pozioma jako czynnik przekształceń agrobiznesu Euroregionu Karpackiego [w: ] Potencjał ekonomiczno-produkcyjny i możliwości jego wykorzystania w agrobiznesie Regionu Karpackiego w aspekcie integracji z Unią Europejską, cz. II, Konferencja Naukowa, Rzeszów 1999.
  • Pietrzak M., Konkurować czy kooperować? O potrzebie współpracy między rolnikami, „Wieś Jutra" 1998, nr 11.
  • Pudełkiewicz E., Spółdzielczość wiejska, Wyd. FAPA, Warszawa 1999.
  • Rzepka W,, Grupy producentów - doświadczenia w tworzeniu [w:] Regionalne uwarunkowania rozwoju wiejskich obszarów przygranicznych Polski i Ukrainy, Uniwersytet Rzeszowski, Państwowy Uniwersytet Rolniczy we Lwowie-Dublanach, Rzeszów 2003.
  • Witosław K., Grupy producentów rolnych szansą na usprawnienie działalności gospodarstw produkcyjnych w Polsce, „Zagadnienia Doradztwa Rolniczego" 2002, nr l.
  • WODR w Boguchwale (dane za rok 2003).
  • Żmija J., L. Kuczek, Dynamika i bariery rozwoju grup marketingowych oraz grup producenckich a zatrudnienie na wsi, „Vademecum Spółdzielczości" 1999, nr 10.
  • http://www.rolnik.info.pl/3_l.htm (stan na dzień 20.01.2005r).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000087457901

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.