Warianty tytułu
Analysis of Strategic Groups as an Element Shaping the Process of Developing a Competition Strategy
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono kwestię formowania strategii konkurencji przy użyciu analitycznego narzędzia - mapy grup strategicznych. Omówiono szczegółowo poszczególne etapy tworzenia i zastosowania metody analizy grup strategicznych.
In this article, the author presents the issue of forming a competition strategy using an analytical tool - strategic groups maps - to achieve this aim. In classical theory, the method of analysis of strategic groups appears to be a tool used at too great a level of generalization. Therefore, the article presents in detail each stage, thus creating a schematic for the application of this method. It appears that taking into account the proposals presented in the article can enhance the process of formulating a competition strategy, as well a*s increase the effectiveness of its impact. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--65
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Abell D.F., Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy, Poltext, Warszawa 2000.
- Dess G., Miller A., Strategie Management, McGraw-Hill, 1993.
- Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner & ska, Warszawa 1996.
- Fudaliński J., Analizy sektorowe w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, Antykwa, Kraków-Kluczbork 2002.
- Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1999.
- Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
- Nowak-Far A., Globalna konkurencja, strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach wielonarodowych, PWN, Warszawa-Poznań 2000.
- Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
- Porter M.E., Strategia konkurencji, Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
- Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
- Thomson A.A,. Stricland A.J, Strategie Management. Concepts and Cases, BPI - Irwin, Homewood, Illinois 1987.
- Urbanowska-Sojkin B., Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE Poznań 1998.
- Wrzosek W, Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1997.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, pod red. R. Krupskiego, Wydawnictwo A E im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000089093301