PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1064 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 38--46
Tytuł artykułu

Learning Objects from the Concept to the Practice

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article describes the idea of creating the Reusable Learning Objects (RLO), which can change a picture of e-learning. The use of RLO can bring calculable advantages in many cases. It enables the receiver to get a personalized and conformable to individual needs contents of training while the knowledge is divided into small parts in a way that allows the choosing the subject within already prepared objects as well as adjusting the schedule to needs of different receivers group.
Artykuł opisuje ideę tworzenia obiektów wiedzy wielokrotnego użytku - Reusable Learning Objects (RLO), która ma zmienić obraz e-learningu. Stosowanie obiektów wiedzy wielokrotnego użytku przynieść może w wielu przypadkach wymierne korzyści. Umożliwia bowiem odbiorcy otrzymanie spersonalizowanej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb treści szkolenia przy równoczesnym podziale wiedzy na niewielkie porcje tak, aby nauka przebiegała efektywnie. Natomiast osobom, które tworzą kursy, daje możliwość wyboru treści z szerokiego wachlarza już przygotowanych obiektów oraz dopasowania programu dla potrzeb zróżnicowanej grupy odbiorców.
Twórcy
Bibliografia
  • Bannan-Ritland B., Dabbagh N., Murphy K. (2000), Learning Object Systems as Constructivist Learning Environments: Related Assumptions, Theories, and Applications, [in:] D.A. Wiley (Ed.), The Instructional Use of Learning Objects: Online Version. Retrieved November 10, 2004 from, http://reusability.org/read/chapters/bannan-ritland.doc
  • Downes S. (2002), Design and Reusability of Learning Objects in an Academic Context: A New Economy of Education? USDL Journal, 17(1). Retrieved March 20, 2004, from http://www.usdla.org/html/journal/JAN03_Issue/article01.html
  • Elearnspace (2003), Why We Should Share Learning Resources, Retrieved March 20, 2004, from http://www.elearnspace.org/ Articles/why_we_should_shate.htm Garzotto, Mainetti, Paolini (1996), Information Reuse in Hypermedia Applications, Proceedings of ACM Hypertext, p. 93-104.
  • IEEE (2002), IEEE Standard for Learning Object Metadata. 1484.12.1-2002.
  • Koohang A., du Plessis J. (2004), Architecting Usability Properties in the E-Learning Instructional Design Process, International Journal on E-Learning, 3(3), 38-44.
  • Longmire W. (2000), Content and Context: Designing and Developing Learning Objects, [in:] D. Brightman, Ed. (2000) Learning Without Limits, Volume 3: Emerging Strategies for e-Learning Solutions. San Francisco, CA: Informania, Inc. Retrieved November 10, 2004 from, http://www.learnativity.com/download/LwoL3.pdf
  • Wiley D. (1999), So What Do I Do With a Learning Object! Retrieved November 10, 2004 from, http://wiley.ed.usu.edu/docs/instruct-arch.pdf
  • Wiley D. (2000), Connecting Learning Objects to Instructional Design Theory: A Definition, a Metaphor, and a Taxonomy, [in:] D.A. Wiley (Ed.), The Instructional Use of Learning Objects: Online Version. Retrieved November 10, 2004 from, http://reusability.org/read/chapters/wiley.doc
  • The Wisconsin Online Resource Center (no date). What Are Learning Objects? Retrieved November 10, 2004 from, http://www.wisc-online.com/Info/FIPSE%20-%20What%20is%20a%20Learning%20Object.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000091021818

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.