PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 676 | 79--88
Tytuł artykułu

Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie public relations

Autorzy
Warianty tytułu
Managing Human Resources from a Public Relations Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do zadań coraz popularniejszej dziedziny zarządzania, jaką jest public relations należy budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników. W artykule przedstawiono funkcję i narzędzia wewnętrznych PR w organizacji. Następnie omówiono znaczenie komunikacji wewnętrznej w procesie połączenia dwóch największych firm branży technologicznej - HP i Compaq Computer Corp. w 2002 r.
EN
This article presents the value of employees in building highly competitive firms together with the function of public relations while taking into account the problems of managing human resources. It examines the increasingly popular management area of Public Relations, on whose shoulders the building of a firm's positive image among employees falls. Employees can be considered a group of stakeholders and having a fundamental influence on the functioning of their company. Therefore their attitude toward their employer is of vital importance. The domain of Public Relations specialists, internal communication plays an important role in the formation of employee attitudes toward their company. The goal of internal communication is to build a firm's credibility in the eyes of its employees, and gain their acceptance in accomplishing individual tasks while deriving satisfaction from the fact that they are helping to create their own organisation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
79--88
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Abramczyk G.S. [2003], Tylko linia etyczna dzieli komunikatora od manipulacji i wpływu, netPR.pl, Warszawa.
  • Black S. [1998], Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Budzyński W. [1998], Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
  • Cambridge International Dictionary of English [2000], Cambridge University Press.
  • Corley K.G., Ochran Ph.L., Comstock T.G. [2001], Image and Impact of Public Affairs Management on Internal Stakeholders, „Journal of Public Affairs", Londyn.
  • Edvinsson L., Malone M. [2001 ], Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • French S. [2002], Communication DNA: Essential Building Blocks for Communicating, Canadian HR Reporter, Toronto.
  • Goban-Klas T., Kadragic A., Czarnowski P. [1997], Public relations, czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa.
  • Grensing-Pophal L. [2003], HR and the Communicators, HRMagazine, Alexandria.
  • Marken G.A. [2000], Ten Commandments for Managing People, Public Relation Quarterly. Rhinebeck.
  • Open Communication Keeps Employee Morale High at NBJ [2002], Human Resource Management International Digest, Bradford.
  • Podstawy marketingu [1996], pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków.
  • Public Relations w praktyce [1997], red. A. Gregory, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Rybak M. [1998], Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi [w.] Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie, pod red. M. Rybak, SGH, Warszawa.
  • Scott M. Cultip i Alen H [1995], Center, Effective Public Relations, wyd. 6, Upper Saddle River, Prentice Hall, New Jersey.
  • Seitel P.P. [2003], Public relations w praktyce, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000091131125

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.