PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1086 Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą | 131--141
Tytuł artykułu

Wiedz w sieciowych korporacjach

Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge in Network Corporation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Po charakterystyce korporacji sieciowej, autorka skoncentrowała się na znaczeniu wiedzy globalnej i lokalnej oraz jej dystrybucji w tego typu formach organizacyjnych. Następnie zwróciła uwagę na aspekt umiejętnego zarządzania wiedzą w rozproszonych terytorialnie podmiotach korporacji. Proces zarządzania wiedzą poprzedza etap przygotowawczy, polegający na lokalizacji wiedzy, której źródła stanowią pracownicy, ich działalność oraz jednostki danej korporacji.
EN
The network corporation is a relatively new organization form. The knowledge as an asset plays a special role in the organizational entities as well as in the whole network corporation. This asset needs a new management method. Also this process should be preceded by a preparatory level - the knowledge location. People, their artifacts as well as organizational entities create the knowledge reservoirs of the network corporation. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamczewski P., Internet w praktyce biznesu, Materiały Dydaktyczne 107, AE, Poznań 2001.
  • Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa 2003.
  • Becerra-Fernandez I., Gonzalez A., Sabherwal R., Knowledge Management, Challenges, Solution, and Technologies, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2004.
  • Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, red. M.K. Nowakowski, Key Text, Warszawa 2000.
  • Davenport T., Prusak L., Working Knowledge, Harvard Business School Press, Boston, Mass. 1998.
  • Drucker P., The New Organization, "Harvard Business Review" 1998, 01-02.
  • Galant V., Dyfuzja wiedzy w korporacjach międzynarodowych, [w:] Koncepcje i narzędzia zarządzania informacją i wiedzą, red. E. Niedzielska, K. Perechuda, AE, Wrocław 2004.
  • Galant V., Uwarunkowania sukcesu polskiego przedsiębiorstwa jako podmiotu działającego w międzynarodowej korporacji (w druku), Gdańsk 2005.
  • Gierszewska G., Budowanie strategii zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach, [w:] Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, red. J. Kisielnicki, Oficyna Wydawnicza WSHiP, Warszawa 2003.
  • Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w organizacjach, "e-mentor" 2005, nr 1.
  • Krawiec F., Transformacja firmy w nowej gospodarce, Difin, Warszawa 2004.
  • Lech P., Zintegrowane systemy zarządzania ERP/ERP H. Wykorzystanie w biznesie, wdrażanie, Difin, Warszawa 2003.
  • Mierzejewska В., Społeczeństwo praktyków. Efektywne tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w organizacji, "e-mentor" 2005, nr l.
  • Monaka L, Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa 2000.
  • Perechuda K., Tworzenie wartości w dynamicznych sieciach przedsiębiorstw, Prace Naukowe AE nr 1011, Wrocław 2004.
  • Perechuda K., Dyfuzja wiedzy, AE, Wrocław 2005.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Shapiro P., Frawlej W., Knowledge Discovery in Databases, The AAA1 Press 1991.
  • Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą, Placet, Warszawa 2003.
  • Tubibilewicz A., Zarządzanie strategiczne w biznesie międzynarodowym, WNT, Warszawa 2004.
  • Zaliwski A., Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa 2000.
  • Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, red. J. Kisielnicki, WSHiP, Warszawa 2003.
  • Żak D., Akademia ludzi Philipsa, "Personel" 2002, nr 13-14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000092023895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.