PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1086 Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą | 150--159
Tytuł artykułu

Wykorzystanie map wiedzy w realizacji koncepcji wywiadu gospodarczego

Warianty tytułu
The Use of Maps of Knowledge in Competitive Intelligence
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor podjął próbę określenia roli map wiedzy w koncepcji zadań wywiadu gospodarczego w przedsiębiorstwie. Rozpoczął charakterystyką wywiadu gospodarczego, określając go mianem depozytariusza wiedzy i inteligencji organizacji. Następnie przedstawił możliwości zastosowania map wiedzy w realizacji tej koncepcji.
EN
The conception of maps of knowledge is to meet the need to lessen the lack of knowledge. This is of consequence in competitive intelligence. The maps of knowledge are perceived as tools of purposive location of resources of knowledge. In the conception of competitive intelligence it is possible to mark out the following maps of knowledge: maps of inspiration in searching knowledge, maps of ways of search knowledge, maps of accumulation knowledge, maps of processing knowledge, maps of users of knowledge, maps of technology of knowledge protection. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Materska K., Wywiad gospodarczy z perspektywy informacji naukowej, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, red. R. Borowiecki, M. Kwieciński, WNT, Warszawa 2001.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000092415714

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.