PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1064 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 236--46
Tytuł artykułu

Presentation of Learning Content as an e-MINDMAP and Putting Together More Learning Styles, to Improve the e-learning Adoption

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Przedstawiono e-learning jako dziedzinę, która cały czas ewoluuje. Tradycyjny sposób tworzenia jednostek dydaktycznych nie jest procesem efektywnym, dlatego też jedną z istotnych cech e-learningu jest idea tworzenia komponentów treści i ich wielokrotnego wykorzystania. Artykuł zawiera nowe elementy tworzenia i zarządzania materiałem edukacyjnym za pomocą środowiska e-MINDMAP. Jest to koncepcja, która pozwala na generowanie, szybkie rozwijanie i prezentowanie jednostek dydaktycznych na potrzeby zdalnego nauczania.
EN
The paper consists of a presentation of learning content as an e-MINDMAP and putting together more learning styles, to improve the e-learning adoption. Authors presented the e-learning, which is evolving to a new advanced concept called e-MINDMAP. The original chapter content has been decomposed in a set of smaller learning content components presented as blocks linked together as a MINDMAP. E-MINDMAP is a presentation layer over the learning content document. Additional supporting content has been put in place and linked with that original content.
Twórcy
Bibliografia
  • Benneker F., Delchot B., Paankeet R., Schoonenboom J., Strijker A,, Werken met metadata in DU projecten, Deel 1: Handleiding; Stichting Digitale Universiteit, 1/2004, http://www.digiuni.nl/digiuni/download/7B8DE6C2-FAA2-4E6C-4B48947A2948CF25.pdf
  • CISCO SYSTEMS, Reusable Learning Object Authoring guidelines: How to Build Modules, Lessons and Topics. 8/2003, http://business.cisco.com/prod/tree.taf%3Fasset_id=104120&ID=44748&public_view=true&kbns=1.html
  • Damstra A., Van Geloven M., Kresin F., Handboek technologie en standaarden, voor het ontwikkelen van digitale content, Stichting Digitale Universiteit Utrecht 5/2003, http://www.digiuni.n1/digiuni//download/DI.PROC.014.Handboek%20techniek.vll.pdf
  • The Herridge Group, Learning Objects and Instructional Design, online version, http://www.herridgegroup.com/pdfs/learning%20objects%20&%20instructional%20design.pdf
  • Hodgins H.W., The Instructional Use of LO's, online version: The Future of Learning Objects, http://www.reusability.org/read/
  • Martinez M., The Instructional Use of LO's, online version: Designing Learning Objects to Personalize Learning, http://www.reusability.org/read/
  • Robson: 1999. Object Oriented Instructional Design and Web-Based Authoring, http://robby.orst.edu/papers/objectoriented.html.
  • Schreurs J., Moreau R., Picart I., E-learning Process and Content Management, Proceedings Eurosys.
  • Schreurs J., Moreau R., Picart I., Building an E-blended Learning Course Using Learning Objects, IADIS 3-6 June 2003, Lissabon.
  • Schreurs J., Moreau R., Picart I., The Use of Learner Objects for Building a Flexible e-Learning Course, EDEN, 15-18 June Rhodos.
  • Schreurs J., Ballet G., Moreau R., An E-learning Concept Mindmap and the Management of the Underlying Learning Objects, Lecture Notes in Computer Science, Springer-Verlag Heidelberg Volume 3292 / 2004.
  • On the Move to Meaningful Internet Systems 2004 OTM 2004, Workshops: OTM Confederated International Workshops and Posters, GADA, JTRES, MIOS, WORM, WOSE, PhDS, and INTEROP 2004, Agia Napa, Cyprus, October 25-29, 2004. Proceedings. Editors: Robert Meersman, Zahir Tari, Angelo Corsaro p. 758.
  • Schreurs J., Moreau R., E-MINDMAPS in E-learning and the Underlying Learning Objects Management System, Proceedings TEL04 conference Milano http://www.infed.org/biblio/b-explrn.htm: david a. kolb on experiential learning
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000092966056

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.