PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 3 | nr 29 | 163--171
Tytuł artykułu

Czynnik ludzki jako determinanta sukcesu organizacji

Warianty tytułu
The Human Factor as a Condition of an Organization's Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaakcentowano zarówno znaczenie pracownika, jak i klienta jako podmiotów uczestniczących w działaniach organizacji. Podkreślono, że tylko takie całościowe podejście do czynnika ludzkiego może zapewnić powodzenie i sukces organizacji.
EN
The meaning of the human factor in an organization brings into relief today. Concentration on employee's and customer's needs, makes possible to achieve the competition's growth. Traditional behaviour methods are factors, which only assist this modern approach. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamiec M., B. Kożusznik, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor-Kreator-Inspirator, Wydawnictwo AKADE, Kraków 2000.
  • Bielski I., Marketing w przedsiębiorstwie. Poszukiwanie efektywności, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o.o., Bydgoszcz 2002.
  • Dobra obsługa klienta a małe przedsiębiorstwa, opr. M. Wojnar, „Przegląd Organizacji" 1994, nr 8, za: D. Kirby, Customer Service and the Smaller Service, CSM, March 1994.
  • Drucker P. R, Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
  • Dynamika otoczenia a zarządzanie, „Zarządzanie na Świecie" 1996, nr 4.
  • Gableta M., Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Gordon J. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Jan Pawel II. Laborem exercens. Tekst i komentarze, red. J. Gałkowski, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1986.
  • Jaremczuk K., Przedsiębiorczość - próba identyfikacji przestanek [w:] Uwarunkowania przedsiębiorczości, pod red. K. Jaremczuka, PWSZ im. St. Tarnowskiego w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2004.
  • Kotler Ph., Kotler o marketingu, Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Markiewicz P., Zasoby niematerialne jako źródło przewagi konkurencyjnej, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie" 2003, nr 597.
  • Penc J., Zarządzanie w praktyce. Menedżerskie myślenie i działanie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1998.
  • Stankiewicz M. J., S. Sudoł, Problemy i poglądy, „Przegląd Organizacji" 1991, nr l.
  • Szulich P., Wolność jako prawo przedsiębiorczości [w:] Uwarunkowania przedsiębiorczości, pod red. K. Jaremczuka, PWSZ im. St. Tarnowskiego w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2004.
  • Tezy z bestsellerów, „Zarządzanie na Świecie" 1997, nr l.
  • Uruchamianie systemu „lepsza obsługa - wyższy zysk", opr. M. Wojnar, „Przegląd Organizacji" 1994, nr 8, za: J. L. Heskett, T. O. Jones, G. W. Loveman, W. E. Sasser Jr., L. A. Schlesinger, Putting the Service-Profit Chain to Work, Harvard Business Review, March-April 1994.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi, pod red. T. Stalewskiego i E. Chałbickiej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000093484676

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.