PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 677 | 103--112
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu - nowy kierunek w komunikacji marketingowej współczesnego przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility - A New Marketing Instrument in the Modern Firm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu wyjaśniono istotę i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu. W drugiej, podano przykłady społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i na świecie.
EN
Contemporary companies, including Polish ones, are beginning to pay increasing attention to social problems in search for support of their activities on the market, while at the same time using new marketing instruments. One such new instrument in marketing (promotion) is corporate social responsibility. A contemporary business must be very convincing in demonstrating to society (customers) that it is an integral part of that society, which means that it needs to adopt a new, social way of thinking. The latest concept for introducing this manner of thinking is to consider societal interests and environmental protection as well as relationships with various stakeholder groups already at the company - particularly marketing - strategy formulation stage. Today, this kind of activity is termed corporate social responsibility. This article attempts to show the key aspects, definitions and principles of corporate social responsibility and presents examples of such activities in Poland and around the world. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
103--112
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Kodeks cywilny, Casus Print, Warszawa-Kraków 1996.
  • Komunikacja marketingowa, pod red. M. Rydla, ODiDK, Gdańsk 2001.
  • Leksykon marketingu, pod red. J. Altkorna, T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
  • Łaszyn A., Firma społecznie odpowiedzialna, „Marketing w Praktyce" 2002, nr 7.
  • Łaszyn A., Firma spolecznie sympatyczna, „Marketing w Praktyce" 2002, nr 6.
  • Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie spotecznej, pod red. D. Maison, P. Wasilewskiego, Agencja „Wasilewski", Kraków 2002.
  • Schwab K., Społeczne sumienie biznesu, „Newsweek" 2002, nr 51.
  • Wójcik K., Public relations od A do Z. Analiza sytuacji wyjściowej. Planowanie działalności, Placet, Warszawa 2001.
  • Zawadzka R., Konsumpcja społecznie użyteczna, „Marketing Serwis" 2000, nr 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000093844993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.