PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 4 | 145--158
Tytuł artykułu

Rozwój podmiejskich centrów dystrybucji detalicznej w ujęciu ekonomiki transportu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Development of Suburban Retail Distribution Centres in the Light of Transport Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiele osób zastanawia się, jak powstały podmiejskie centra handlowe i hipermarkety oraz jakie są podstawy ekonomiczne ich dynamicznego rozwoju w ostatniej dekadzie. Odpowiedź na to pytanie nie jest niemożliwa, choć trudna. Opiera się na tezie, że inwazja tej formy dystrybucji może być wywołana zmianami w systemie transportowym, mającymi dodatkowo dość wątpliwą podbudowę ekonomiczną. (abstrakt oryginalny)
EN
Many people wonder how suburban shopping centers and hypermarkets emerged and what are the economic foundations of their dynamic development in the last decade. The answer to the question is not impossible, although hard. It is based on the presumption that the expansion of this form of distribution may result from changes in the transport system, which additionally have a rather weak economic basis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
145--158
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Benattar G., Touzerv L., 2001, "Economie des transports", w: Encyclopaedia Universalis.
  • Bourboulon L, 2000, "Les villes asphyxiées par l'automobile"; w: Manière de voir 50, Le Monde diplomatique, marzec-kwiecień.
  • Bovet P., 2001, "L'hypermarché, le Caddie et le congélateur", Le Monde diplomatique, marzec, nr 564. Cytowano opracowanie: Erwan Segalou, Etude comparative de la mobilité d'achats dans trois agglomérations de province: Bordeaux, Dijon et Marseille, dokument wewnętrzny LET, Lyon, luty 2000.
  • "Carrefour, les trente ans de l'hypermarché", LSA, nr 1348, kwiecień 1993.
  • "Carrefour, quelle direction?", L'Express, 23-29 października 1981, s. 96-97.
  • "Compression des voitures", César, 1962. Inne dzieła wpisujące się w trend hiperrealizmu to "Cimentiere d'automobiles", Este 1968 oraz "Blue Volkswagen" Dona Eddego z 1971.
  • "Epicerie, la part des PME", LSA, nr 1715, 22 marca 2001, s. 58.
  • Filser M., 2001, "Distribution (économie)", w: Encyclopaedia Universalis.
  • Lhermie Ch., 2001, Carrefour ou l'invention de l'hypermarché, Paris: Vuibert.
  • Litman T., 1997, "Full cost accounting of urban transportation; implications and tools", Cities, t. 14, nr 3, s. 169-174.
  • Mumford L., 1961, The City in History, London: Penguin Book Group, s. 572-581.
  • Ottesmann J., 1977, "Urban sprawl, land values and the density of development", Land Economics, t. 53, nr 4, s. 389-400.
  • Reichsautobahn, Pyramiden des IH Reichs, 1982, Marburg: Jonas Verlag (3 wyd. 1995).
  • Stewart D., 2000, "L'Ouest américain menacé par le béton", Le Monde diplomatique, lipiec, s. 14.
  • Trojdman A., 1988, Le Commerce de détail américain, Editions d'Organisations.
  • Villemert J.M., 1991, Naissance de l'hypermarché, Paris: Armand Colin.
  • Voigt F., 1965, Verkehr, Berlin: Duncker & Humboldt.
  • Wackermann G., 2001, "Exurbanisation", w: Encyclopaedia Universalis.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000093953017

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.