PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1086 Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą | 281--289
Tytuł artykułu

Rozwiązania reklamy w Internecie adresujące ja do docelowej grupy klientów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Delivering Targeted Advertising on the Internet to a Selected Group of Clients - Solutions Review
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony został reklamie w Internecie. Autorzy zwrócili uwagę na dwa zagadnienia. Po pierwsze na sposób prezentacji reklamy i formy jej przekazywania użytkownikom. Po drugie na modele rozliczania kosztów za reklamę internetową.
EN
2004 marked the 10-year anniversary of web advertising. Online advertising has come a long way since 1994. The Internet, virtually unheard of just over a decade ago, is today a vital daily part of most people's lives. The Internet is interactive and adapts to the needs of customers. Customers do not want to be passive recipients of content anymore, they want to coproduce. They demand to decide what, when, how and in what amount they receive. They want to be treated individually. The Internet is mass medium but broadcasting does not fit to the needs of costumers. Narrowcasting is what the Web is all about: providing exactly what individual users want in each individual moment. Narrowcasting is what makes Internet advertising so effective. Traditional methods of advertising are not efficient on the Internet. To match expectations of consumers, methods of targeting advertising to a selected group of clients have to be employed. The, following are described in the article: Run-on-site, Run-on-network, Run-on-category, Contextual advertising, Search engine advertising, Location-based advertising and Behavioral advertising. Behind the scenes of displayed banners or sponsored links, advanced, automated computer systems are used. Without them, the evolution of marketing would not be possible. Companies are increasingly demanding greater accountability for the return they get on their advertising spendings. Therefore, the models of payment for advertising are developing. Some of them correspond directly with actions undertaken by adverts' recipients, i.e. Pay Per Click, Pay Per Call or Pay Per Performance. These methods are also described. (original abstract)
Bibliografia
  • Chang Y., Behavioral Marketing 101: Defining the Terminology, ClickZ. com 2005, www.clickz.com/experts/media/behavioral_marketing/article.php/3 463391
  • Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szansę, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.
  • Internel&Mobile2003 - raport strategiczny IAB Polska, Interactive Advertising Bureau Polska, Warszawa 2004.
  • Frontczak T., Jak się reklamować w sieci? Formy reklamy w sieci, "Magazyn Internet 02/2005, Wydawnictwo AVT, Warszawa 2005a.
  • Frontczak T., Jak się reklamować w sieci? Reklama w wyszukiwarkach internetowych, "Magazyn Internet" 2005, nr 02, Wydawnictwo AVT, Warszawa 2005b.
  • Frontczak T., Trzcieliński S., Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych, [w:] Koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi, Politechnika Poznańska, Poznań 2005, s. 189-198.
  • Sharma A., Sheth J.N., Web-based Marketing. The Coming Revolution in Marketing Thought and Strategy, "Journal of Business Research" 2004, No. 57, s. 696-702.
  • Sherman C., A Closer Look at Pay-per-Call Search Marketing, SearchEngineWatch.com 2005, http://searchenginewatch.com/searchday/article.php/3499356
  • Tapp A., Hughes T., New Technology and the Changing Role of Marketing, "Marketing Intelligence & Planning" 2004, Vol. 22, No. 3, s. 284-296.
  • The Decade in Online Advertising, raport DoubleClick.com, kwiecień 2005, http://www.double-click.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094048903

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.