PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 16 | 12--14
Tytuł artykułu

Upadłość konsumencka cz. II

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dorobek ustawodawczy wielu krajów może wskazywać na sensowność wprowadzenia instytucji upadłości konsumenckiej - będącej swego rodzaju ekwiwalentem procedury upadłościowej stosowanej wobec nadmiernie zadłużonych podmiotów gospodarczych. Prawo takie gwarantowałoby nadmiernie zadłużonemu "nowy start". Nadmierne zadłużenie, czyli posiadanie zobowiązań ponad obiektywne możliwości konsumenta z uwzględnieniem zgromadzonego przez niego majątku i perspektyw uzyskiwania dochodów w przyszłości, nie powinno wykluczać go ze społeczeństwa, jak dzieje się powszechnie w takich przypadkach. Zwłaszcza, gdy obiektywnie nie można mówić o konkretnej sytuacji jako patologicznej "niefrasobliwości" konsumenta, czy wręcz przejawie jego złej woli i świadomego życia na koszt innych.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
12--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094151857

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.