PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 677 | 145--157
Tytuł artykułu

Formy reklamowe w Internecie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Forms of Advertising on the internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto próbę uszeregowania form reklamowych pod względem podobieństwa i wykorzystywanych aplikacji internetowych.
EN
This article is an attempt to classify and describe the wide range of tools available on the Internet to advertise goods, services and websites. In this research, the author considers the entire spectrum of Internet advertising commonly used and sold to interested third parties as advertising products. The author does not consider informational presence in the form of websites, non--advertising tools used to influence the number of visitors to a website or domain address, or registration in search engines and catalogues, etc. The author identifies the difficulties in properly classifying forms of Internet advertising and describes the standard requirements for various forms of Internet advertising. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
145--157
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Dunn D., Warning! Unsolicited Internet Ad Coming Your Way!, Part 2, http://www.clickz.com/affjrikt/ aff_mkt/article.php/995751, 22 marca 2002 r.
  • First Banner, http://www.bannertips.com/firstbanner.shtml, 12 lutego 2001 r.
  • Godin S., Permission Marketing, Simon & Schuster, New York 1999.
  • Hallerman D., Mind-Share over Matter: Interstitials, Pop-Ups and Pop-Unders, http.V/www.emarketer.com/analysis/marketing/20020220_mark.html, 22 lutego 2002 r.
  • Information on X10 Advertising, http://www.xlO.com/xlOads.htm, 12 grudnia 2001 r.
  • Konikowski J., Sprzedawanie przez e-mail, „Internet - Magazyn użytkowników sieci Internet" 2000, nr 12.
  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman Group UK, wydanie polskie: PWN, Warszawa 1989.
  • Marcus B., Israeli Online Ads for Nokia Phones, http.7/www.digitrends.net/mna/index_16458.html, 4 marca 2002 r.
  • Nowość- SkyScmll, http://www.adnet.pl/news.pl?id=82, 4 marca 2002 r.
  • Nowotarska-Romaniak B., Formy reklamy internetowej [w:] Wykorzystanie Internetu w marketingu, pod red. E. Zeman-Miszewskiej, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2003.
  • OSDN Advertising Specifications, http://www.osdn.com/advertise/ad_specs.html, 12 grudnia 2001 r.
  • Permission Marketing - Definition, Information, Sites, Articles, http://www.marketingterms.com/dictio-nary/permission_marketing/, 12 lipca 2001 r.
  • Pieper K., Interstitial Advertising. Insights into Effective Implementation. Intelligence Report, http://www.ke-ithpieper.com/paythepieper/writing/INTERSTITIALV2.PDF, 10 października 2001 r.
  • Pop-under-A SearchWebManagement Definition, http://searchwebmanagement.techtarget.com/sDe-finition/0,,sid27_gci770425,00.html, 22 lutego 2002 r.
  • Strangelove M., How to Advertise on the Internet: An Introduction to Internet-Facilitated Marketing and Advertising, Strangelove Internet Enterprises, Ottawa 1994.
  • Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • Wasyluk R., Woltering R., Interaktywna wysyłka, „Impact" 2002, nr 2.
  • Webopedia - The Lycos Tech Glossary, http://webopedia.lycos.eom/TERM/S/SUPERSTITIAL.html, 10 września 2001 r.
  • Webopedia - The Lycos Tech Glossary, http://webopedia.lycos.eom/TERM/I/interstitial.html, 10 września 2001 r.
  • Webopedia - The Lycos Tech Glossary, http://webopedia.lycos.eom/TERM/b/banner.html, l grudnia 2001 r.
  • What is a TopLayer?, http://www.ad4ever.com/products/prod_toplayer.html, 4 marca 2002 r.
  • Whatis?com Encyclopedia of Technology Terms, Que Publishing, Indianapolis 2002.
  • Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet. Reengineering procesu marketingowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrociaw 2000.
  • Zakon R., Hobbes Internet Timeline, http://www.isoc.org/guest/zakon/Internet/History/HIT.html, 22 stycznia 2002 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094352590

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.