Warianty tytułu
A Methodology for Evaluating the Quality of Company Websites
Języki publikacji
Abstrakty
W pracy przedstawiono problematykę oceny jakości witryn internetowych przedsiębiorstw. Omówiono podstawowe metody i kategorie oceny ich jakości: dostęp, nawigację, projekt, zastosowane media, zawartość i zastosowaną technologię.
The goal of this article is to present the issues involved in evaluating the quality of company websites. The author describes the latest and most important communication techniques, making it possible to define precisely the term "internet website", which is interpreted in various ways. The article presents both the basic methods used in research on the utility of websites and practical methods for evaluating their quality. The author places the main focus on a detailed discussion of each criterion that should be considered in conducting such a quality evaluation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
159--171
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Agarwal R., Yenkatesh R., Assesing a Firm 's Web Presence: A Heuristic Evaluation Procedure for the Measurement of Usability, "Information System Research" 2002, vol. 13 (2), June.
- Nelson W.H., Nelson A., Building Electronic Commerce with Web Database Constructions, Addison-Wesley, Boston 2002.
- Palmer J.W., Web Site Usability, Design and Performance Metiics, "Information Systems Research" 2002, Jun.
- Vassos T., Strategie marketingowe w Internecie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094485951