PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | z. 69 | 72--84
Tytuł artykułu

Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Merchandising in Influencing Consumer Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Określono znaczenie merchandisingu, jako ważnego narzędzia wpływu na decyzje nabywców poprzez odpowiednie zagospodarowanie przestrzenne punktu sprzedaży, eksponowanie towarów czy sterowanie ruchem nabywców. Jako cel tej koncepcji zarządzania procesem sprzedaży Autorka przyjęła tworzenie trwałych i dwustronnych relacji między producentem i jego markowymi produktami a partnerami handlowymi i konsumentami, wykluczając manipulację klientem, w celu maksymalnego zwiększenia sprzedaży.
EN
The author defines the significance of merchandising as an important tool for influencing consumer decisions by appropriate design of space in retail outlets, exhibiting goods and steering the flow of customers. The objective of this concept of sales process management is to create a stable and bilateral relationship between a producer and their brand products, and business partners and consumers, without manipulating the customer in order to maximise sales.(MP)
Rocznik
Numer
Strony
72--84
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • 1. Antonides G., Raaij F. W., Consumer Behaviour. A Europan Perspektive, Wiley, Chichester 1998.
  • 2. Burstiner L, Basic Retailing, IRWIN, Homewood, Illinois 1986.
  • 3. Chwałek J., Innowacje w handlu. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 1992.
  • 4. Drewińska U., Merchandising w praktyce przedsiębiorstw handlowych, w: Konsument, przedsiębiorstwa, przestrzeń, Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej, Katowice 1998.
  • 5. Dulinicz T., Polacy lubią promocje, "Marketing w Praktyce", 2001, Nr 9, s. 33-35.
  • 6. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • 7. Farber R. J., O'Guinn T. C., Compulsive consumption and credit abuse, "Journal of Consumer Policy", 1998, s. 97-109.
  • 8. Grzesiuk A., Tajemnice sklepowej półki cz. I, "Marketing w Praktyce", Nr 6, 1999, s. 15-19.
  • 9. Grzesiuk A., Tajemnice sklepowej półki, cz. II, "Marketing w Praktyce", 2000, Nr l, s. 22-15.
  • 10. Hales C. F. Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa 1999.
  • 11.Kalł J., Promocja sprzedaży - czyli jak sprzedać więcej, Businessman Press, Warszawa 1995.
  • 12.Krzyżak M., Bogdan J., Merchandising - wałka o klienta do końca, "Aida Media", 1997, Nr 10, s. 34-36.
  • 13. Leed T. W., German G. A., Food Merchandising: Principles and Praktices, Chain Store Age Books, New York 1973.
  • 14. McGoldrick P., Retail Marketing, McGraw-Hill Book Company Europe, 1990.
  • 15. Nagle T. T., Holden R. K, The Strategy and Tactics of Pricing. A Guide to Profitable Decisious Making, Englewood Clifs, Prentice Hall, New York 1995.
  • 16, Paco U., Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów, Zachowania klienta w sklepie, MT Biznes, Warszawa 2001.
  • 17. Pieniak J., Przepis na dobrą półkę, "Marketing w Praktyce", 1997, Nr 8, s. 17-20.
  • 18. Rozwadowska B., Merchandising handlowy a merchandising producenta, "Marketing i Rynek", 2000, Nr l, s. 8-11.
  • 19. Schindler R. M., Kirby P. N., Patterns of Rightmost Digits Used in Advertised Prices: Implications for Nineending Effects, "Journal of Consumer Research", Nr 24, s. 280-289.
  • 20. Sommer R., Aitkens S., Mental mapping of two supermarkets, "Journal of Consumer Research", 1982, Nr 9, s. 211-215.
  • 21. Stopczyński D., Sztuka merchandisingu, "Marketing w Praktyce", 1996, Nr 12, s. 27.
  • 22. Szewczyk R., Przyjazny sklep, "Marketing w Praktyce", 2002, Nr 2, s. 22-24.
  • 23. Szewczyk R., Zarabianie na złą sławę, "Marketing w Praktyce", Nr 3, 2002, s. 25-28.
  • 24. Van der Ster W., Marketing & Detailhandel. Marketing & Retail Trade, Wolters-Noordhoff, Groningen, The Netherlands 1993.
  • 25. Żyła K., Zyskowna strefa kasy, "Marketing w Praktyce", 2002, Nr 6, s. 29-32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094487018

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.