Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka zwraca uwagę, że założeniem strategii konkurowania ukierunkowanej na wartość jest dotarczanie największej wartości po jak najmniejszym koszcie. Głównym celem strategicznym przedsiębiorstw stało się kreowanie i dostarczanie konkurencyjnej wartości dla klientów. Rzadko jednak maksymalizacja wartości jest możliwa na podstawie zasobów wewnętrznych tylko jednej firmy. Dążenie do wzrostu wartości dla klientów finalnych staje się zatem jedną z podstawowych przesłanek budowania partnerstwa z innymi uczestnikami rynku. Prowadzi to do rozwoju tzw. łańcuchów wartości.
Twórcy
autor
Bibliografia
- J.C. ANDERSON, J.A. NARUS, Business Market Management. Understanding, Creating and Delivering Valu, Prentice Hall, New Jersey 1999, s. 5.
- S.J. GARCIA-DASTUGUE, D.M. LAMBERT, Internetenabled Coordination in the Supply Chain, "Industrial Marketing Management", vol. 32, 2003, s. 251-263.
- G. HAMEL, C.K. PRAHALD, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", maj-czerwiec 1990, s. 79-87.
- J.E. HOGAN, Expected Relationship Value, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 339--351.
- D.B. HOLM, K. ERIKSSON, J. JOHANSON, Creating Value through Mutual Commitment to Business Network Relationships, "Strategic Management Journal", vol. 20, 1999, s. 467-486.
- R. JOHNSTON, P.R. LAWRENCE, Beyond Vertical Integration - the Rise of the Value-Adding Partnership, "Harvard Business Review", lipiec-sierpień 1988, s. 94-99.
- P. KOTHANDARAMAN, D.T. WILSON, The Future of Competition, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 379-389.
- PH. KOTLER, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 76--77.
- M.E. PORTER, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985, s. 37.
- M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992, s. 56-57.
- A. SHARMA, R. KRISHNAN, D.H. GREWAL, Value Creation in Markets, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 391-402.
- P.M. SIMPSON, J.A. SIGUAW, TH. L. BAKER, A Model of Value Creation, "Industrial Marketing Management", vol. 30, luty 2001, s. 119-127.
- W. ULAGA, Customer Value in Business Markets, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 315-319.
- A. WALTER, TH. RITTER, H.G. GEMUNDEN, Value Creation in Buyer-Seller Relationships, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 365-377.
- J.P. WOMACK, D.T. JONES, From Lean Production to the Lean Enterprise, "Harvard Business Review", marzec-kwiecień 1994, s. 93-103.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094632694