PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 4 | 34--37
Tytuł artykułu

Koncepcja wartości jako podstawa współpracy przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka zwraca uwagę, że założeniem strategii konkurowania ukierunkowanej na wartość jest dotarczanie największej wartości po jak najmniejszym koszcie. Głównym celem strategicznym przedsiębiorstw stało się kreowanie i dostarczanie konkurencyjnej wartości dla klientów. Rzadko jednak maksymalizacja wartości jest możliwa na podstawie zasobów wewnętrznych tylko jednej firmy. Dążenie do wzrostu wartości dla klientów finalnych staje się zatem jedną z podstawowych przesłanek budowania partnerstwa z innymi uczestnikami rynku. Prowadzi to do rozwoju tzw. łańcuchów wartości.
Rocznik
Numer
Strony
34--37
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J.C. ANDERSON, J.A. NARUS, Business Market Management. Understanding, Creating and Delivering Valu, Prentice Hall, New Jersey 1999, s. 5.
  • S.J. GARCIA-DASTUGUE, D.M. LAMBERT, Internetenabled Coordination in the Supply Chain, "Industrial Marketing Management", vol. 32, 2003, s. 251-263.
  • G. HAMEL, C.K. PRAHALD, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", maj-czerwiec 1990, s. 79-87.
  • J.E. HOGAN, Expected Relationship Value, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 339--351.
  • D.B. HOLM, K. ERIKSSON, J. JOHANSON, Creating Value through Mutual Commitment to Business Network Relationships, "Strategic Management Journal", vol. 20, 1999, s. 467-486.
  • R. JOHNSTON, P.R. LAWRENCE, Beyond Vertical Integration - the Rise of the Value-Adding Partnership, "Harvard Business Review", lipiec-sierpień 1988, s. 94-99.
  • P. KOTHANDARAMAN, D.T. WILSON, The Future of Competition, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 379-389.
  • PH. KOTLER, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 76--77.
  • M.E. PORTER, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York 1985, s. 37.
  • M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992, s. 56-57.
  • A. SHARMA, R. KRISHNAN, D.H. GREWAL, Value Creation in Markets, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 391-402.
  • P.M. SIMPSON, J.A. SIGUAW, TH. L. BAKER, A Model of Value Creation, "Industrial Marketing Management", vol. 30, luty 2001, s. 119-127.
  • W. ULAGA, Customer Value in Business Markets, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 315-319.
  • A. WALTER, TH. RITTER, H.G. GEMUNDEN, Value Creation in Buyer-Seller Relationships, "Industrial Marketing Management", vol. 30, marzec 2001, s. 365-377.
  • J.P. WOMACK, D.T. JONES, From Lean Production to the Lean Enterprise, "Harvard Business Review", marzec-kwiecień 1994, s. 93-103.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000094632694

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.