PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 5 | 24--27
Tytuł artykułu

Tożsamość przedsiębiorstwa wirtualnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie coraz więcej firm skłania się do uznania wartości niematerialnych - w tym budowania i zarządzania swoją tożsamością - jako głównego czynnika determinującego sukces rynkowy. Omówiono istotę tożsamości organizacyjnej oraz przedsiębiorstwa wirtualnego. Następnie skupiono się na zagadnieniu tożsamości przedsiębiorstwa wirtualnego.
Rocznik
Numer
Strony
24--27
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. BRODAWKO, W. ROSA, Organizacje wirtualne jako nowa forma przedsiębiorczości, VII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe w Lublinie, Politechnika Lubelska, TNOiK.
  • D. BRÜTSCH, F. FRIGO-MOSCA, Virtuelle Organisation in der Praxis, "IO Management" 1996, nr 9.
  • P. GAGLIARDI, The Creation and Change of Organizational Cultures: A Conceptual Framework, "Organization Studies", 7, s. 117-134, 1986, [w:] M.J. HATCH, M. SCHULTZ (red.), Organizational Identity. The Reader Book, Oxford University Press 2005, s. 375.
  • D.A. GIOIA, M. SCHULTZ, K.G. CORLEY, Organizational Identity, Image, and Adaptive Instability, "Academy of Management Review" 25(2), 2000, s. 63-81, [w:] commfaculty.fullerton.edu/jmassey/518/rnassey.pdf, 25.11.2005.
  • W.H. GRUDZEWSKI, J.K. HAJDUK, Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002. M.J. HATCH, M. SCHULTZ, Organizational Identity, The Reader Book, Oxford University Press 2005, s. 89-117.
  • J. LOW, P.C. KALAFUT, Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 14.
  • J. van REKOM, Deriving an Operational Measure of Corporate Identity, "European Journal of Marketing", vol. 31, nr 5-6, 1997, s. 410-422, [w:] "Corporate Communications: An International Journal", vol. 6, nr 4, 2001, s. 176.
  • R. RUTKA, Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
  • M. SOBKA, Wirtualność jako cecha współczesnych przedsiębiorstw, nie publikowana rozprawa doktorska, Politechnika Śląska, Gliwice 2005.
  • A. TOPALIAN, Experienced Reality. The Development of Corporate Identity in the Digital Era, "European Journal of Marketing", vol. 37, nr 7/8, 2003, s. 1122.
  • A. ZARĘBSKA, Misja a tożsamość współczesnych przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 10/2005.
  • A. ZARĘBSKA, Motywacyjna rola wizji w przedsiębiorstwie, [w:] Problemy społeczne we współczesnych organizacjach, Difin, Warszawa 2005.
  • A. ZARĘBSKA, Nowy model identyfikacji i zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie, "Przegląd Organizacji", nr 11/2005.
  • A. ZARĘBSKA, Rozważania nad tożsamością organizacyjną - consensus pomiędzy teorią, a praktyką, "Przegląd Organizacji", nr 4/2005.
  • A. ZARĘBSKA, Tożsamość przedsiębiorstwa - znacznie szersze spojrzenie na kulturę organizacyjną, "Przegląd Organizacji", nr 1/2003.
  • www.ivt.ntnu.no/ipd/fag/PD9/2001/Artikler/LierJ.PDF, 25.10.2005, s. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095069328

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.