PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1011 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 45--49
Tytuł artykułu

Applying the Informing Science Framework to Higher Education: Knowledge Development, Management and Dissemination

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W publikacji przedstawiono zastosowanie struktury informacji naukowej w szkolnictwie wyższym. Omówiono zagadnienia związane z rozwojem wiedzy, zarządzaniem i rozpowszechnianiem informacji. Scharakteryzowano strukturę informacji naukowej i opisano zarówno zalety jak i przeszkody w rozwiązaniu zaproponowanym przez strukturę informacji naukowej. (AŁ)
EN
This paper applies the Informing Science framework to a problem in higher education: how to keep courses up-to-date in the rapidly changing research environment. The paper starts by pointing out the limitations of research and teaching under the existing paradigm. In the current paradigm, research and teaching are often completely separate activities. Course curricula and materials are developed and implemented by people trained in research. The paper then briefly describes the Informing Science Framework. This frame-work considers the task of informing in terms of three distinct environments and sub-tasks. It is a meta-model in that it considers Information Development in terms of three levels of abstraction. The paper shows how the Framework might be used to create a Higher Education Framework that overcome the problems (pointed out earlier) with the current paradigm of research and teaching. In essence, the paper suggests disintegrating the roles of the professor/teacher in higher education into the roles of researcher, instructional designer, course designer, and course implementer. The paper concludes by describing both the advantages and impediments to the solution proposed by the framework. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Cohen El.: Reconceptualizing Information Systems as a Field of the Transdiscipline Informing Science: From Ugly Duckling to Swan, "Journal of Computing and Information Technology". 7 (3)1999,213-219.
  • Van Der Vyver G., Lane M.: Using a Team-Based Approach in an IS Course: An Empirical Smdy. .Journal of Information Technology Education" (2), 2003, 393-406.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095069398

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.