PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1011 Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą | 69--77
Tytuł artykułu

Pomiar wiedzy - w poszukiwaniu standardu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Knowledge Measurement - Search for Standard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Punktem wyjścia w procesie pomiaru wiedzy w przedsiębiorstwie powinien być przyjęty model zarządzania. Do tej pory nie zostały jeszcze wypracowane i powszechnie zaakceptowane standardy zarządzania wiedzą, które dadzą podstawy do pomiaru wiedzy jako zasobu. Autorka skupiła się na przesłankach oraz metodach pomiaru wiedzy w przedsiębiorstwie.
EN
In the knowledge economy the knowledge needs the management process, as every other asset. However according to common known principle: "what isn't measured, isn't managed." Hence it has come into being the need of measuring the value of knowledge assets and impact of knowledge management. The process of knowledge measuring is not easy, because standards don't still exist in this domain. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ballili A.T. (ed.), Verifying and Validating Personal Computer-Based Expert Systems, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 1991.
  • Bohn Roger E.: Measuring and Managing Technological Knowledge, Sloan Management Review 36:1 (1994): 61-73.
  • Mark E. Van Buren: A Yardstick for Knowledge Management. American Society for Training & Development, USA, 2001, http://www.astd.org
  • Davenport T., Prusak L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, Boston.
  • Edvinsson L., Malone M.S.: Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa, 2001.
  • P. Drucker, Innowacje i przedsiębiorczość, PWE 1992.
  • Fazlagić A.: Jak zmierzyć wiedzę w firmie! http://www.cxo.pl, 4.11.2002.
  • Hubbard D.: Checks & Balances -Everything Is Measurable, CIO Magazine, Nov. 15, 1997.
  • Johanson N.M.: The usefulness of Human Resource Costing and Accounting. Together with. Journal of Human Resource Costing and Accounting. Volume 1, Number 1, pp 117-138. Personnel Economics Institute, Stockholm University, 1996.
  • Kaczmarek Т.: Model zarządzania wiedzą (1). "Gazeta IT\' nr 9 (17), 2 października 2003.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Transforming the Balanced Scoredcard from Performance Measurement to Strategic Management: Part I, "Accounting Horizons", June 2001.
  • Kaplan R., Norton D.: The Balanced Scorecard - Measures that Drive Performance. Harvard Business Review, 1992.
  • Kaplan R., Norton D.: The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action.
  • Kisielnicki J.: Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R. Lazarskiego, Warszawa 2003.
  • Kurowski J.: Czy warto zarządzać wiedza! Wiedza wymaga wiedzącego. Instytut Zarządzania. http://www.instytut.org.pl, 23.04.2003 (lub www.strategie.info.pl - portal firmy MacroSoft S.A.).
  • Laurent, J.-P. and Ayel, M.: (edsj, Verification, Validation and Test of KBS, John Wiley, 1991.
  • Lowendhal B.R.: Strategic Management of Professional Service Firms. Copenhagen Business School Pres, 1997.
  • Nonaka I., Takeuchi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 2000 (przekład...).
  • Owoc M., Ochmańska M., Gladysz T.: Validation and Verification of Knowledge Based Systems. Theory, Tools and Practice, pp. 25-35. Anca Vermesan and Frans Coenen (eds.). Kluwer Academic Publishers, Boston, 1999.
  • Olve N.G., Roy J., Wetter M.: Performance Drivers. A Practical Guide to Using the Balanced Scorecard. Willey, Chichester 2000.
  • Pietrzak M.: Mapa strategii jako narzędzie wspierające proces opracowania Zrównoważonej Kartу Wyników, http://finanse.info.pl
  • Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Sirocki P.: Sukcesy nie tworzą się same. Arthur Andersen: www.strategie.info.pl portal firmy MacroSoft S.A, 2002-05-28.
  • Sveiby K.E.: Measuring Intangible Assets, 1 March 1997, Oct 2001, http://www.sveiby.com. Świetlik K., Łoboda P.: Zarządzanie wiedzą w e-biznesie. Wyzwania dla nowej ekonomii.
  • http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk34.php.
  • Toffler A.: Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095152253

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.