PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 1 | 24--34
Tytuł artykułu

Benchmarking procesów biznesowych w bankowości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Benchmarking of business processes in the banking sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano benchmarking bankowych procesów biznesowych jako jedną ze skuteczniejszych metod podniesienia jakości usług i produktów bankowych. Wyniki takie uzyskiwane są przez ciągłe porównywanie procesów banku z procesami wybranych partnerów benchmarkingowych. Przedstawiono również inne rodzaje benchmarkingu oraz przebieg stosowania benchmarkingu procesów biznesowych w banku, a także wynikające z tego korzyści.
EN
The article presents a benchmarking of bank's business processes as a method of improving the quality of services provided to the external and internal customers of the banking institution. The article is composed of four parts. The first one includes a description of benchmarking against the background of other means used by the management of the banking institution in order to improve the quality of provided services. In the second part the types and models of benchmarking in the banking sector have been presented. The third part of the article presents the process of introducing the benchmarking of the bank's business processes. In the fourth and final part of the article the benefits of applying the analysed method in a banking institution have been presented. The article enables the lecturer to get acquainted with the benchmarking of bank's business processes which is a modern method attractive for the banks that want to improve the quality of their services.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--34
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. T. Bendell, L. Boulter: Benchmarking. Jak uzyskać przewagę konkurencyjną. Kraków 2000 Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • 2. E. Czyż-Gwiazda: Benchmarking podnosi konkurencyjność. "Marketing w Praktyce", kwiecień 2005.
  • 3. J.J. Dahlgaard, K. Kristensen, G.K. Kanji: Podstawy zarządzania jakością. Warszawa 2001 Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 4. A. Hamrol, W. Mantura: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Warszawa Poznań 2002 Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 5. M. Harry: Six Sigma - wykorzystanie programu jakości do poprawy warunków jakości. Kraków 2005.
  • 6. R. Karaszewski: Zarządzanie jakością: koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu. Toruń 2005 TNOiK Dom Organizatora.
  • 7. B. Karloef, S. Oestblom: Benchmarking. Równaj do najlepszych. "Zarządzanie i Finanse", Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1995.
  • 8. K. Lisiecka: Kreowanie jakości: uwarunkowania, strategie, techniki. Katowice 2002 Akademia Ekonomiczna w Katowicach.
  • 9. D. Lock (red.): Podręcznik zarządzania jakością. Warszawa 2002 Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 10. E. Łosiewicz: Doskonalenie procesów realizacji usług bankowych w systemie zarządzania jakością. Rozprawa doktorska. Wrocław 2002 Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu.
  • 11. E. Łosiewicz, A. Nosowski: Komputerowe wspomaganie bankowymi procesami gospodarczymi. W: A. Gospodarowicz (red,): Zastosowanie rozwiązań informatycznych w bankowości. "Prace Naukowe AE" nr 855, Wrocław 2000 Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • 12. K. Opolski (red.): Doskonalenie jakości w bankach. Warszawa 2002 CeDeWu.
  • 13. K. Opolski: Jakość w banku w praktyce i teorii zarządzania. Warszawa 2000 CeDeWu.
  • 14. R. Pieske: Benchmarking in der Praxis. Erfolgreiches Lernen von führenden Unternehmen. Moderne Industrie 1995.
  • 15. A. Węgrzyn: Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa. Kluczbork-Wrocław 2000 Antykwa.
  • 16. K, Zieniewicz: Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa 2003 PWE.
  • 17. http://www.benchmarking.de (24.02.2005 - 25.02.2005)
  • 18. http://www.benchmarkingforurn.de (25.02.2005)
  • 19. http://www.boc-pl.com (02.10.2005]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095205195

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.