PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 6 | 3--10
Tytuł artykułu

Wiedza w innowacyjnym przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Knowledge in the Innovative Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza jest strategicznym zasobem przedsiębiorstwa. Aby ten zasób był dobrze wykorzystany w kreowaniu procesów innowacyjnych, potrzebne są: jasna i zrozumiała strategia; umiejętność postrzegania przejawów innowacyjności; angażowanie do procesów innowacyjnych możliwie dużej liczby pracowników i komórek organizacyjnych; aktywny benchmarking i eksperymentowanie.
EN
Knowledge is a strategic resource of an enterprise. In order to efficiently utilise this resource in creating innovative processes four conditions have to be fulfllled: clear and comprehensible strategy; ability to identify symptoms of innovativeness; engagement to innovative processes as many employees and structural divisions as possible; active benchmarking and experimenting.
Rocznik
Numer
Strony
3--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Błaszczuk A., Brdulak J. J., Guzik M., Pawluczuk A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, wyd. SGH, Warszawa 2004.
  • 2. De Benedetto, Defining Markets and Users for New Technologies, Managing New Technology Development (W. Sonder, D. Herman), McGraw-Hill, New York 1994.
  • 3. Ford D., Saren M., Technology Strategy for Business, International Thomas Business Press, London 1999.
  • 4. Freeman C., The economics of industrial innovation, Penguin, London 1975.
  • 5. Grohman A.L., Personal Initiative Sparks Innovation, Research Technology Management, nr 3,1998.
  • 6. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2004.
  • 7. Hamel S., Yalikangas T., The Quest for Resilance, HBR, September 2003.
  • 8. Hamel S., Getz J., Funding Growth in an Agę of Prosperity, HBR, July-August 2004.
  • 9. Prahalad C., Hamel S., Competing for the Future, Mass., Harvard University Press, Boston 1998.
  • 10. Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • 11. Rudolf T., Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej, Computer World, maj 2002.
  • 12. Stalk G., Evans P., Hulman L., Competing on Capabilities: The New Role of Corporate Strategy, Harvard Busines Review, March-April 1996.
  • 13. Teece D., Pisano G., Dynamie capabilities and strategie management, University of Berkeley, 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095498634

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.