PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 9--13
Tytuł artykułu

Konsument na rynku żywności wygodnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer on Convenient Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano syntetycznej analizy postaw i zachowań konsumentów na rynku żywności wygodnej. (skr. oryg. streszcz.)
EN
This paper presents results of researches related to consumer attitude and behaviors on convenient food market. It was showed, among the other, increasing popularity of products need a short culinary preparations, products attributes related to easiness and fastness of preparation for consumption. Different products from this group are used average several time on month and there are mostly fruit juices, powder soups, frozen vegetables, fruit and vegetable salads, meal and meet main meals. It was showed also growing time value for consumer, growing popularity of consumption away from house, specially in fast food restaurant and full acceptation of convenient food by young, busy people. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
9--13
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adamczyk G. (2001): Analiza zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych i ich implikacje dla producentów żywności. Maszynopis rozprawy doktorskiej, AR Poznań.
  • Janicki A. (1993): Żywność wygodna - definicje i etapy rozwoju. Przemysł Spożywczy 3/93.
  • Senauer B., Asp E., Kinsey J. (1991): Food trends and the changing consumer Minnesota.
  • Świderski F. (2003): Żywność wygodna i funkcjonalna. PWT.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000095673898

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.