PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 6 | 12--14
Tytuł artykułu

Koncepcja i praktyczne wykorzystanie metody SPACE

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem analizy zawartej w artykule jest szpital funkcjonujący w powiecie posiadający status Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Analiza pokazuje, jak ważne w ocenie pozycji strategicznej firmy oraz jej działalności jest zastosowanie metody SPACE. Wykazano przydatność metody SPACE (Strategic Position and Action Evaluation) w dostarczaniu informacji nowych i ważnych z punktu widzenia procesu podejmowania decyzji w jednostce służby zdrowia. Podkreślono, że stosowanie analizy SPACE daje w rezultacie bardzo dokładny obraz sytuacji strategicznej, w jakiej znajduje się dane przedsiębiorstwo oraz jej konsekwencji dla możliwości wyboru stojących do jego dyspozycji alternatyw strategicznych.
Rocznik
Numer
Strony
12--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] ALTKORN J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2002.
  • [2] CZARNECKI P., Zastosowanie metody SPACE do analizy strategicznej szkoły wyższej, praca doktorska, UL, Łódź 1999.
  • [3] GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1998.
  • [4] GORCZYCKA E., Zmiany organizacyjne w funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia - opinie pacjentów, "Przegląd Organizacji", 7-8/2004.
  • [5] KLASIK A., Planowanie strategiczne, PWE, Warszawa 1993.
  • [6] NOGALSKI B., RYBICKI J.M, Nowoczesne zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • [7] NOGALSKI B., RYBICKI J.M., Wykorzystanie metody SPACE w ocenie fundamentalnej przedsiębiorstwa, (w:) J. DURAJ (red.), Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Łódź - Nałęczów 2000.
  • [8] PENC-PIETRZAK L, Strategiczne zarządzanie marketingiem, Key Text, Warszawa 1999.
  • [9] ROWE A.J., MASON R.O., DICKEL K.E., Strategic Management and Business Policy, Addison - Wesley Publishing Company 1986.
  • [10] SZYMAŃSKI M., WALENTYNOWICZ P., Procedura analizy SPACE, "Przegląd Organizacji", 7-8/2004.
  • [11] WALENTYNOWICZ P., SZYMAŃSKI M., Koncepcja usprawnień analizy SPACE, (w:) J. JEZAK (red.), Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, t. l, s. 617-629, Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania przy Uniwersytecie Łódzkim, Łódź 2003.
  • [12] WSZENDYBYŁ E., BORKOWSKI S., Servqual the Method of Figures' Analysis In a Research of Service Quality, [w:] 7 Medzinarodne vedecke sympozium. Kvalita a spol'ahlivost strojov. Sprievodna akcia Medzinarodneho strojarskeho vel'trhu 2002 v Nitre, Nitra 2002.
  • [13] WSZENDYBYŁ E., BORKOWSKI S., Jakość usług hotelarskich, [w:] Turystyka w Polsce w warunkach integracji europejskiej i globalizacji rynku światowego, (red.) I. JĘDRZEJCZYK, W. MYNARSKI, Katowice 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096121002

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.