PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 46--51
Tytuł artykułu

Możliwości wykorzystania strategii konkurencji i marketingowych dla wzmacniania pozycji oraz potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw agrobiznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Possibilities of the Application of Competition and Marketing Strategies for the Improvement of Companies' Position and Competitive Potential in Agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podjęto problematykę możliwości rozwoju, wzmocnienia pozycji rynkowej i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa agrobiznesu przy wykorzystaniu właściwie skonstruowanych strategii konkurencji i marketingowych. Możliwości zastosowania tych strategii przedstawiono na przykładzie firmy Hortex Holding S.A. i Sokołów S.A., gdzie właściwe działania i konsekwentna realizacja wyznaczonej w tym zakresie polityki sprawia, że firmy te są jednymi z najsilniejszych marek na polskim rynku. (oryg. streszcz.)
EN
The following article focuses on the possibilities of development and improvement of agribusiness companies ' position in the market and their competitive potential by means of properly designed competition and marketing strategies. The possibilities of the application of the above mentioned strategies are exemplified by Hortex Holding S.A. The appropriate measures taken and the consistent implementation of the company's policy are held responsible for the company's highest position on the Polish market. The article presents and evaluates the possibilities of putting in practice the strategies of differentiation, financial management and concentration, as well as explores the relation between the strategies of competitiveness and the strategies of marketing. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
46--51
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Porter M. (1998): Strategia konkurencji. Metody i analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa, s. 53.
  • Stabryła A. (2000): Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków, 39-41.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096121140

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.