PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 2 | 39--46
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa firm usługowych

Warianty tytułu
Service Companies' Marketing Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badane firmy komunikują się z klientami, korzystając w tym celu z różnych środków. W największym zakresie, ponieważ prawie wszystkie, wykorzystują kontakt bezpośredni, w najmniejszym komunikują się za pośrednictwem telewizji. Na czwartym miejscu, ze względu na liczbę wskazań, znalazł się Internet. Oznacza to, że firmy inwestują w nowe technologie, które ze względu na interaktywny charakter powodują, że proces komunikacji przebiega inaczej niż w tradycyjnych środkach przekazu. Najbardziej aktywną działalność w zakresie komunikacji marketingowej prowadzą firmy turystyczne, remontowo-budowlane i edukacyjne. Nasilenie różnorodnej działalności komunikacyjnej z klientami przez wymienione firmy wskazuje, na silną konkurencję na tych rynkach. Potwierdzeniem tego są deklarowane główne cele promocji: poinformowanie o istnieniu firmy i jej ofercie oraz pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
EN
Under the present, more and more competitive market conditions, company's communication with the environment are the must, a key to company's success in the market. In her article, the author presents the results of empirical survey carried out in August 2005 among Warsaw service companies (of the selected branches), showing the means of communication with their customers used by those companies, and the objectives of their promotional activities.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
39--46
Opis fizyczny
Bibliografia
  • J. Blyte, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002, s. 291-312.
  • Konsument w strategiach przedsiębiorstw - nowe tendencje i wyzwania, Raport z badania empirycznego, SGH, Warszawa 2005 (maszynopis powielony). Autorami badania byli: A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz.
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 853.
  • Ch.H. Lovelock, Services Marketing, Prentice Hall, New York 1996, s. 377.
  • Marketing usług. Wybrane aspekty, pod red. J. Perenca, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005, s. 213.
  • A. Payne, Marketing uslug, PWE, Warszawa 1997, s. 190-203.
  • K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998, s. 146-147.
  • A. Sagan, Symbolika produktu w systemie komunikacji marketingowej. Studium teoretyczno-metodologiczne, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 40-41.
  • J. W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096568812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.