PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 119--125
Tytuł artykułu

Charakterystyka zachowań konsumentów na rynku żywności gotowej do spożycia oraz usług gastronomicznych

Warianty tytułu
Consumers' Behaviors on the Market of "Ready to Eat" Food and Nutritional Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Oceniono wybrane elementy postaw żywieniowych konsumentów oraz częstotliwości korzystania z oferty dań gotowych i usług gastronomicznych z uwzględnieniem miejsca zamieszkania konsumenta oraz jego płci. Badane osoby były zwolennikami przygotowywania potraw w domu, ale jednocześnie deklarowały chęć częstszego nabywania gotowych dań oferowanych na rynku. Negatywnym ocenom potraw gotowych towarzyszyły deklaracje ich zakupu, głównie ze względu na brak czasu oraz umiejętności ich samodzielnego przygotowania. Ocena częstotliwości korzystania, zarówno z oferty dań gotowych do spożycia, jak i usług żywieniowych oferowanych przez różne zakłady gastronomiczne wykazała stosunkowo mały udział tych produktów i usług w zaspokajaniu potrzeb żywieniowych konsumenta. Płeć i miejsce zamieszkania w niewielkim stopniu różnicowały zachowania nabywcze konsumentów. (oryg. streszcz.)
EN
The aim of the paper was to describe consumers' attitudes towards food and nutrition and the frequency of using food "ready to eat" and nutritional services. Respondents preferred to prepare food at home, but simultaneously they declared the willingness to buy more frequently food "ready to eat". Although assessment of this kind of food was negative, consumers buy it because of lack of time and skills to prepare it by themselves. The assessment of frequency of buying food "ready to eat" and nutritional services indicated that the role of these products and services in satisfying consumers' nutritional needs was not important. Gender and place of residence differentiated the consumers' behaviors to a low degree. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
119--125
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Bombol M. (2000): Zróżnicowanie zachowań konsumpcyjnych wiejskich i miejskich gospodarstw domowych na rynku żywnościowym. [W:] Konsument żywności i jego zachowania rynkowe. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Garbarski L. (1994): Zrozumieć nabywcę. PWE, Warszawa.
  • Jeżewska-Zychowicz M. (2000): Ocena wpływu wybranych czynników na postawy kobiet w sferze edukacji żywieniowej. Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Kall J., Sojkin B. (1999): Spożywanie posiłków poza domem. Food Service, 8, 22-28.
  • Kowrygo B. (2000): Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce. Wydawnictwo SGGW Warszawa.
  • Kusińska A. (1996): Segmentacja rynku przetworzonych produktów żywnościowych i typologia konsumentów według zachowań na rynku. IRWiK, Warszawa.
  • Zabrocki R., Babicz-Zielińska E (2003): Czynniki wpływające na wybór i ocenę, jakości usług żywieniowych. Żyw. Czlow. Metab., 30, 1/2, 266-271
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096643724

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.