PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 138--144
Tytuł artykułu

Konsument wobec konieczności podejmowania decyzji dotyczących zakupów produktów żywnościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer in the Face of Decision Making Process Connected with Food Purchases
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono rolę potrzeb żywnościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich w procesie podejmowania decyzji dotyczących zakupów produktów żywnościowych.
EN
Every day all of us - consumers try to make many decisions also decisions of the fulfilment of food needs. All kind of decisions are connected with choice of something. On the free market, consumer can by food products in many types of shops. The research has shown that polish consumer often buy food in the nearest shops. It is due to consumers' habits, comfort, time saving and opportunities of buying food the nearest place of leaving. Consumers are looking for high quality food products. According to consumers' needs and preferences, when producers would like to have better profits they must offered good quality products. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
138--144
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Babicz-Zielińska E. (2001): Zachowania konsumentów w stosunku do żywności i żywienia. http:/zdrowie.gastronomia.pl/.
  • Begg D., Fischer S., Dornbusch R. (1999): Makroekonomia. PWE, Warszawa.
  • Bywalec C. (1999): Transformacja gospodarcza a zróżnicowanie poziomu życia społeczeństwa polskiego. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Gutkowska K., Ozimek L, Laskowski W. (2001): Uwarunkowania konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Kędzior Z. (2001): Konsument wobec zmian w otoczeniu rynkowym. Świat Marketingu. Czasopismo Internetowe. ISSN 1643-71IX. http://www.swiatmarketingu.pl/.
  • Kosicka M. (2001): Evaluation of socio-economic factors influencing the level of satisfying nutritional needs in Poland. Annals of Nutrition & Metabolism. 17th International Congress of Nutrition, Vienna, Austria, 405.
  • Kosicki J., Kosicka M. (2003): Przemiany w spożyciu żywności w okresie transformacji. Zeszyty Naukowe SGGW, nr48, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 79-89.
  • Kotler Ph. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Kowrygo B. (2000): Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę, żywności i żywienia w Polsce. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Limański A., Śliwińska K. (2002): Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Difin Warszawa.
  • Rudnicki L. (2000): Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa.
  • Sławińska M., Mikołajczyk J. (2003): Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. Zadania i studia przypadków. Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  • Szwacka-Salmonowicz J. (2003): Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. Rozprawy Naukowe i Monografie. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Świderski F. (1999) (red. nauk.): Towaroznawstwo żywności przetworzonej. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Wrabek P., Stasiak P. (2003): Pierwszy ranking hipermarketów. Polityka, nr 50, z dn. 13 12.2003,3-9.
  • Zalewski R.I. (2002): Zarządzanie jakością w produkcji żywności. Wydawnictwo AE w Poznaniu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096644257

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.