PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 155--160
Tytuł artykułu

Procesy koncentracyjne w handlu detalicznym artykułami żywnościowymi w Polsce i krajach Europy Zachodniej

Warianty tytułu
Concentration Processes in Retail Trade in Foodstuffs in Poland and Western Europe Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono procesy koncentracji w handlu detalicznym artykułami żywnościowymi w Polsce i krajach Europy Zachodniej. Stwierdzono, iż w państwach Europy Zachodniej poziom koncentracji jest wysoki, natomiast w Polsce, gdzie handel wielkopowierzchniowy rozwinął się dopiero w latach 90. Skala i zakres koncentracji są jeszcze niewielkie. (oryg. streszcz.)
EN
In Western Europe countries concentration processes began in the 60s. In the majority of countries concentration in retail trade is very high. The highest level of concentration is found in Scandinavim countries as well as Germany, Great Britain and France, where hypermarkets and supermarkets have reached a development peak. However, in Central and Eastern Europe countries, where large-area trade developed as late as in the 90s, the concentration scale is yet small and its range narrow. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
155--160
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Acnielsen (2003): Trendy sprzedaży kategorii FMCG w Polsce. Materiały konferencyjne. POLAGRA FOOD 2003.
  • Faliński M.A. (2003): Dokąd zmierza handel (II). Supermarket New, 2-3, s.8-9.
  • Kłosiewicz-Górecka U. (2002): Jakościowe przemiany handlu w Polsce. Marketing i Rynek, l,s.26.
  • Małeszyk E. (2000): Zagraniczne sieci zdywersyfikowane w Polsce. Supermarket News, s. 26.
  • Najwięksi na świecie (2003): Handel, 9-10.
  • Pokorska B., Maleszyk E. (2002): Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Raport startegiczny (2002): Cal company assistance. Dystrybucja FMCG w Polsce.
  • Śliwińska K. (2001): Strategie przedsiębiorstw handlowych w warunkach globalizacji rynku. Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, s.23.
  • Śliwińska K. (2003): Tendencje w handlu i sprzedaży w warunkach globalizacji. Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, s. 17.
  • Strużycki M. (2001): Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XIX i XXI. IRWIK, Warszawa, s. 249.
  • Tajer S. (2003): Procesy koncentracji w handlu hurtowym krajów Unii Europejskiej. Handel wewnętrzny, 6, s. 55-56.
  • Wpływ hipermarketów zachodnich koncernów handlowych na gospodarkę, rynek pracy i dochody władz samorządowych na przykładzie miasta Białystok i województwa podlaskiego. (2002): Praca pod redakcją J. Żalikowskiego. Pro Yeritate, Białystok.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096659287

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.