PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 659 | 117--134
Tytuł artykułu

Rozwój handlu europejskiego na tle strategii internacjonalizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Development of European Commerce in View of the Strategy of Internationalisation - An Outline of the Issue
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zadaniem artykułu jest próba ukazania głównych tendencji rozwoju handlu detalicznego w krajach wysoko rozwiniętych. Omówiono również procesy internacjonalizacji w handlu i wpływu tego zjawiska na kształt polskiego handlu detalicznego.
EN
The increasing level of integration and globalisation of the world economy is one of the main reasons for the intensification of internationalisation, perceived as the process of internationalisation of commercial companies. Expansion into foreign markets, pursued under internationalisation strategies, is dictated mainly by stagnation of sales in domestic markets and growing competition, as well as by the search for new development opportunities. The study attempts to show the basic trends in changes in the retail trade mix in well--developed countries. The author analyses the motives for internationalisation and presents examples of strategies for the internationalisation of trade networks. She also presents the largest corporations, including the number of their commercial outlets and generated turnover. The article evaluates the magnitude and structure of commercial investments with foreign capital participation in Poland and presents selected indices that describe the level of concentration in Polish retail trade up to 2010. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--134
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Alexander N., Retailers and International Markets: Motives for Expansion, „International Marketing Review" 1997, vol. 7, nr 4.
  • Dietl J., Wyzwania rynku globalnego dla konkurencyjności polskiego biznesu [w:] Euromarketing. Koncepcje, strategie, metody, pod red. J.W. Wiktora, AE w Krakowie, Kraków 1999.
  • Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa-Łódż 2001.
  • Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B., Marketing w handlu, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Kotler Ph., Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Maleszyk E., Koncentracja na rynku wewnętrznym [w:] Sieci handlowe w procesach koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, Materiały konferencji naukowej, IRWiK, Warszawa 2002.
  • Maleszyk E., Pokorska B., Sieci handlowe w procesie koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa 2002.
  • Pokorska B ., Zarządzanie firmami franczyzowymi [w:] Raporty z badań IRWiK - rok 2001, IRWiK, Warszawa 2002.
  • Raport o stanie handlu wewnętrznego. Polska 2001, Wydawnictwo Ministerstwa Gospodarki - Departament Handlu i Usług oraz Departament Analiz i Prognoz, Warszawa 2001.
  • Sławińska M., Procesy globalizacji a strategie internacjonalizacji w handlu detalicznym, „Marketing i Rynek" 2001 , nr 4.
  • Sznajder A., Euromarketing . Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, PWN, Warszawa 1999.
  • Sznajder A., Tendencje rozwoju dystrybucji na rynku Unii Europejskiej, „Marketing i Rynek" 1997, nr 7.
  • The List of Major Foreign Inwestors in Poland, Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych, Warszawa 2001.
  • Treadgold A., Davies R., The Internationalization of Retailing, Longman, Harlov 1988.
  • Williams D., .,Motives for Retailer Internationalization: Their Impact, Structure and Implications, „Journal of Marketing Management" 1992, vol. 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096688601

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.