PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 3 | 57--61
Tytuł artykułu

Sektor usług w Polsce i krajach Unii Europejskiej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor pisze, że w latach 1995-2003 w Polsce można zauważyć następujące prawidłowości: rosnącą absolutną wysokość wartości dodanej wytwarzanej w poszczególnych grupach funkcjonalnych usług oraz w całym sektorze usług; rosnący udział usług klasycznych w tworzeniu wartości dodanej; w zasadzie malejący — z wyjątkiem 2000 r. — udział usług finansowo-biznesowych w tworzeniu wartości dodanej; zdecydowanie, systematycznie malejący udział usług stwarzania human capital w tworzeniu wartości dodanej; malejące udziały w latach 1995-1998 oraz rosnące w latach 1999-2001, a następnie znów malejące w latach 2002-2003 udziały usług rządowych w tworzeniu wartości dodanej; największym pracodawcą w sektorze usług o rosnącej w zasadzie (z wyjątkiem lat 1999-2000 oraz 2002 r.) tendencji były usługi klasyczne; drugim w sektorze usług (o różnokierunkowej zmienności co do udziału) pracodawcą były usługi stwarzające human capital, wyraźny, systematyczny wzrost liczby pracujących w usługach finansowo-biznesowych oraz w sekcji określanej krótko jako „usługi rządowe".
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
57--61
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000096807719

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.