PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | z. 2 | 305--308
Tytuł artykułu

Koncepcja rozwoju stratech marketingowych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Concept of Marketing Strategies of Food Industrial Companies in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie jest prezentacją metodyki oraz wyników badań segmentacyjnych, będących podstawą do typologii strategii marketingowych przedsiębiorstw branży mleczarskiej, mięsnej i tłuszczowej. Wskazano strategie preferencji jakościowych dla rynku kategorii produktowych nowej generacji oraz strategie cenowe dla rynku tradycyjnych produktów. Określono również opcje strategii w obszarze produkt-rynek. Podkreślono szczególne zastosowanie strategii rozwoju rynku w ujęciu demograficznym i terytorialnym dla produktów tradycyjnych oraz strategii penetracyjnych dla rynku produktów nowej generacji. (oryg. streszcz.)
EN
The aim of this article is to present the concept of marketing strategies of food industrial companies in Poland. For the establishment of segmentation variables psychographics profiles of food product buyers, the results of one-source studies ( Target Group Index) was used. The correlations between the demographic and psychographics characteristic of consumers were noted. It was concluded that the strategies of quantitative preferences should be implemented in the market of new-generation product categories. As for tradíciónál markets, it recommended to concentrate on price strategies. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
305--308
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Bazarnik J. i in. (1992): Badania marketingowe. Canadian Consortium of Managment Schools. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Warszawa-Kraków.
  • Szwacka-Salmonowicz J. (2003): Zmiany we wzorcach zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. SGGW, Warszawa.
  • Szwacka-Salmonowicz J. (2003): Tendencje rozwojowe niektórych segmentów rynku żywnościowego w Polsce. Zeszyły Naukowe WSZiM, 2(14). Warszawa. 45-59.
  • Wielkopolan B. (2001): Badania TGI, czyli mini encyklopedia wiedzy o konsumencie. Media Marketing Polska.
  • SMG/KRC (2002): A Millward Company, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000101465116

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.