PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 20 | 39--53
Tytuł artykułu

Praktyczne problemy kształtowania strategii rynkowych w nowych warunkach działania polskich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Practical Problems of Market Strategy Modeling in the New Conditions of Polish Enterprises Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienie kształtowania strategii rynkowych w warunkach dynamicznych zmian zachodzących w otoczeniu polskich przedsiębiorstw. Wskazano na fundamentalne znaczenie marketingu, innowacji i tożsamości personelu w procesie kształtowania skutecznych strategii rynkowych w nowych warunkach działania.
EN
This article deals with very important problem of preparing and availing marketing strategies in the dynamic conditions and changes in firms enviroment. The author focused on fundamental meaning of marketing, innovations and personel in the process of creating effective marketing strategies in new conditions of actions on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--53
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Drucker P.F.: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa 1992.
  • Drucker P.F.: Praktyka zarządzania. Czytelnik. Nowoczesność. AE w Krakowie 1994.
  • Friedman M. i R.: Wolny wybór, Wydawnictwo Panta, Warszawa 1994.
  • Garczarczyk J.: Zmiany w strategiach marketingowych polskich firm w latach dziewięćdziesiątych. W: Marketing, koncepcje, badania, zarządzanie. Pod red. L. Zabińskiego i K. Śliwińskiej. PWE, Warszawa 2002.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Obłój K.: Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurencji. PWE, Warszawa 2002.
  • Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa 1996, s. 13-14.
  • Schumpeter J.A.: Kapitalizm, socjalizm, demokracja. PWN, Warszawa 1995.
  • Smith A.: Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów. PWN, Warszawa 1954.
  • Zarządzanie firmą. Struktury, strategie, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa 2001, s. 501-506.
  • Szymura-Tyc M.: Kompetencje marketingowe w procesie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku europejskim. W: Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej - etnocentryzm czy globalizacja. CBiE, Katowice 1999.
  • Wieszałka O.: Zarządzanie czynnikami sukcesu rynkowego jako punkt wyjścia działań w warunkach integracji europejskiej. Wyniki badań w przedsiębiorstwach śląskich. W: Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej. Pod red. W. Wiktora, AE w Krakowie, Kraków 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102595749

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.