Warianty tytułu
Activity Conditions in ihe Alimentary Goods Sector in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł zawiera charakterystykę makrootoczenia przedsiębiorstw jako istotnego czynnika wywierającego wpływ na ich funkcjonowanie. Makrouwarunkowania: ekonomiczne, prawne, polityczne, społeczne, technologiczne i demograficzne wskazują na możliwości i zagrożenia, jakie niesie zmieniające się wokół przedsiębiorstwa otoczenie.
In this paper macroenvironment has been presented as an important factor for the enterprises' activity. The macroconditions like: economical, legal, political, social, technological and demographic point at the chances and threats, what can the changing environment around the enterprise provide. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
54--80
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Davis W.: Opinion. „Marketing Business" 1996, March.
- Fawcett W.: Lifestyle Study. „Advertising Age", 18 April 1994.
- Gierszewska G.: Zarządzanie strategiczne. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
- Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2000.
- Goryński J.: Urbanizacja, urbanistyka, architektura. PWN, Warszawa 1966.
- Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 2001.
- Hayflick L.: Biological and Social Aspects of Mortality and the Length of Life. Ordina-Liege 1982.
- Hill Ch.W., Jones G.R.: Strategic Management Theory. An Integrated Approach. Houghton Mifflin Co., Boston 1989.
- Huey J.: Finding New Heroes for a New Era. „Fortune", 25 January 1993.
- Imbs B.: Sytuacja żywieniowa świata — prognoza rozpoznanych czynników rozwoju. „Przemysł Spożywczy" 2000, nr l.
- Jóźwiak J.: Piramida wieku, piramida zmian. „Newsweek Polska" 2002, nr 51—52.
- Kałężna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B.: Marketing w handlu, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
- Kierebiński Cz., Godlewska Z.: Żywienie a zdrowie. Wydawnictwo PZW, Warszawa 1986.
- Kieżel E.: Decyzje konsumentów i ich determinanty. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2001.
- Kieżun W.: Sprawne zarządzanie organizacją. Wydawnictwo SGH w Warszawie, Warszawa 1997.
- Kłosiewicz U.: Zintegrowane kanały dystrybucji artykułów żywnościowych. „Przemysł Spożywczy" 1997, nr 9.
- Kotler Ph., Armstrong G., Sauders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002.
- Kotler Ph.: Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1988.
- Koźmiński A.K.: Zarządzanie międzynarodowe. PWE, Warszawa 1999.
- Krupski R.: Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
- Kufel J.: Działalność gospodarcza w ujęciu podmiotowym. Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1999.
- Łukosz T.: Prawo dla ekonomistów. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
- Markowski K.: Rola państwa w gospodarce rynkowej. PWE, Warszawa 1992.
- Mazurek-Łopacińska K.: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003.
- Mazurkiewicz Ł.: Kawalerka i mercedes. „Profit" 2003, nr 1.
- Palska H.: Dwa bieguny rynku. „Newsweek" 2002, nr 51-52.
- Pasternak K.: Koncentracja w przemyśle. Istota, stan i tendencje. „Przemysł Spożywczy" 1999, nr 5.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1999.
- Roczniki statystyczne. Wydawnictwo GUS, Warszawa, lata: 1931, 1950, 1988.
- Roczniki Statystyczne. Wydawnictwo GUS, Warszawa, lata 1995-2002.
- Rowiński J.: Handel zagraniczny artykułami rolno-spożywczymi pod koniec lat 90. i tendencje na najbliższe lata. „Przemysł Spożywczy" 8/2001.
- Rozporządzenie Prezydenta RP z dn. 7.7.1927 r. o prawie przemysłowym (DZU nr 53, poz. 468).
- Sapijaszka Z.: Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i ograniczenia. PWN, Warszawa 1996.
- Sławińska M., Urbanowska E.: Marketing w zarządzaniu firmą handlową. PWE, Warszawa 1995.
- Sowińska A.: Człowiek w sytuacji przemian ekonomicznych. Psychologiczne koszty adaptacji. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2000.
- Stawicki J.: Łańcuch dostaw w nowej gospodarce. „Strategie biznesu" 2001, nr 4.
- Strużycki M.: Przedsiębiorstwo a rynek. PWE, Warszawa 1992.
- Swadźba S.: Systemy gospodarcze i ich ewolucja. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2000.
- Szromnik A.: Etnocentryzm konsumencki jako zjawisko społeczne i problem badawczy. W: Konsument - przedsiębiorstwo - przestrzeń. CBiE, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1998.
- Tresenberg D.: Starzejemy się. „Raport" 2002, nr 9.
- Urban R.: Modernizacja przemysłu spożywczego. „Nowe Życie Gospodarcze" 1997, nr 44.
- Urban R.: Rynek i przemysł spożywczy na początku XXI wieku. „Przemysł Spożywczy" 2001, nr 8.
- Winski J.M.: Who We Are, How We Live, What We Think. „Advertising Age" 20 January 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102595772