PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 20 | 54--80
Tytuł artykułu

Uwarunkowania działalności polskich przedsiębiorstw (z uwzględnieniem sytuacji w sektorze spożywczym)

Autorzy
Warianty tytułu
Activity Conditions in ihe Alimentary Goods Sector in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera charakterystykę makrootoczenia przedsiębiorstw jako istotnego czynnika wywierającego wpływ na ich funkcjonowanie. Makrouwarunkowania: ekonomiczne, prawne, polityczne, społeczne, technologiczne i demograficzne wskazują na możliwości i zagrożenia, jakie niesie zmieniające się wokół przedsiębiorstwa otoczenie.
EN
In this paper macroenvironment has been presented as an important factor for the enterprises' activity. The macroconditions like: economical, legal, political, social, technological and demographic point at the chances and threats, what can the changing environment around the enterprise provide. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
54--80
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Davis W.: Opinion. „Marketing Business" 1996, March.
  • Fawcett W.: Lifestyle Study. „Advertising Age", 18 April 1994.
  • Gierszewska G.: Zarządzanie strategiczne. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  • Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2000.
  • Goryński J.: Urbanizacja, urbanistyka, architektura. PWN, Warszawa 1966.
  • Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 2001.
  • Hayflick L.: Biological and Social Aspects of Mortality and the Length of Life. Ordina-Liege 1982.
  • Hill Ch.W., Jones G.R.: Strategic Management Theory. An Integrated Approach. Houghton Mifflin Co., Boston 1989.
  • Huey J.: Finding New Heroes for a New Era. „Fortune", 25 January 1993.
  • Imbs B.: Sytuacja żywieniowa świata — prognoza rozpoznanych czynników rozwoju. „Przemysł Spożywczy" 2000, nr l.
  • Jóźwiak J.: Piramida wieku, piramida zmian. „Newsweek Polska" 2002, nr 51—52.
  • Kałężna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B.: Marketing w handlu, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Kierebiński Cz., Godlewska Z.: Żywienie a zdrowie. Wydawnictwo PZW, Warszawa 1986.
  • Kieżel E.: Decyzje konsumentów i ich determinanty. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2001.
  • Kieżun W.: Sprawne zarządzanie organizacją. Wydawnictwo SGH w Warszawie, Warszawa 1997.
  • Kłosiewicz U.: Zintegrowane kanały dystrybucji artykułów żywnościowych. „Przemysł Spożywczy" 1997, nr 9.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Sauders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002.
  • Kotler Ph.: Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1988.
  • Koźmiński A.K.: Zarządzanie międzynarodowe. PWE, Warszawa 1999.
  • Krupski R.: Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Kufel J.: Działalność gospodarcza w ujęciu podmiotowym. Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1999.
  • Łukosz T.: Prawo dla ekonomistów. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Markowski K.: Rola państwa w gospodarce rynkowej. PWE, Warszawa 1992.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003.
  • Mazurkiewicz Ł.: Kawalerka i mercedes. „Profit" 2003, nr 1.
  • Palska H.: Dwa bieguny rynku. „Newsweek" 2002, nr 51-52.
  • Pasternak K.: Koncentracja w przemyśle. Istota, stan i tendencje. „Przemysł Spożywczy" 1999, nr 5.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1999.
  • Roczniki statystyczne. Wydawnictwo GUS, Warszawa, lata: 1931, 1950, 1988.
  • Roczniki Statystyczne. Wydawnictwo GUS, Warszawa, lata 1995-2002.
  • Rowiński J.: Handel zagraniczny artykułami rolno-spożywczymi pod koniec lat 90. i tendencje na najbliższe lata. „Przemysł Spożywczy" 8/2001.
  • Rozporządzenie Prezydenta RP z dn. 7.7.1927 r. o prawie przemysłowym (DZU nr 53, poz. 468).
  • Sapijaszka Z.: Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i ograniczenia. PWN, Warszawa 1996.
  • Sławińska M., Urbanowska E.: Marketing w zarządzaniu firmą handlową. PWE, Warszawa 1995.
  • Sowińska A.: Człowiek w sytuacji przemian ekonomicznych. Psychologiczne koszty adaptacji. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2000.
  • Stawicki J.: Łańcuch dostaw w nowej gospodarce. „Strategie biznesu" 2001, nr 4.
  • Strużycki M.: Przedsiębiorstwo a rynek. PWE, Warszawa 1992.
  • Swadźba S.: Systemy gospodarcze i ich ewolucja. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2000.
  • Szromnik A.: Etnocentryzm konsumencki jako zjawisko społeczne i problem badawczy. W: Konsument - przedsiębiorstwo - przestrzeń. CBiE, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1998.
  • Tresenberg D.: Starzejemy się. „Raport" 2002, nr 9.
  • Urban R.: Modernizacja przemysłu spożywczego. „Nowe Życie Gospodarcze" 1997, nr 44.
  • Urban R.: Rynek i przemysł spożywczy na początku XXI wieku. „Przemysł Spożywczy" 2001, nr 8.
  • Winski J.M.: Who We Are, How We Live, What We Think. „Advertising Age" 20 January 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102595772

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.