PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 20 | 146--183
Tytuł artykułu

Zachowania nabywców indywidualnych na rynku usług bankowych

Warianty tytułu
Consumer Behaviour in the Banking Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia wybrane zagadnienia dotyczące zachowań nabywców indywidualnych na rynku detalicznych usług bankowych. Autorka przedstawia m.in. popyt na depozyty i kredyty wśród klientów indywidualnych, postawy i preferencje wobec oszczędzania, popularność podstawowych produktów bankowości detalicznej, stopień akceptacji nowości bankowych wykorzystujących nowoczesną technologię oraz standardy obsługi bankowej w ocenie nabywców.
EN
The article presents some aspects of individual consumers behaviour at the banking market. Every second Pole makes everyday use of banking offer. It can be noticed also the increase of frequency of using Polish banks, but the rate of deposits is still low. It is due to lower profitableness of savings, not so well economic situation in Polish economy, increasing of unemployment and decreasing incomes. Except for these factors the changes in volume and structure of credits show that Poles borrow money more preferably and they widen the range of credit offers. The banking card are usually used for taking cash from the bank-machines, but rarely they are used for non-cash payments. The internet as a tool of banking is still used in little range, what is due to the lack of access to the net, high costs and subjective customers' lack of safeness in transfer by internet. That causes that traditional banking is better in customers' opinions. The increase of knowledge of banking offers also is observed. The disadvantages of Polish banks that customers name are bureaucracy, not well prepared rules of banking and queues. This is a signal that customers are getting much more critical to banks and their products. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
146--183
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Anasz M.: Rynek z przyszłością. „Gazeta Bankowa", nr 11, 14-20.03.2000.
  • Bednarska-Olejniczak D.: Zastosowania Internetu w marketingu bankowym. W: Materiały konferencyjne „Marketing - Przełom wieków. Paradygmaty. Zastosowania, AE we Wrocławiu, Jelenia Góra 2000.
  • Bielecki J., Lepczyński B.: Projekcja rozwoju bankowości detalicznej w Polsce do roku 2003. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 1999.
  • Blajter P.: Co myślą o bankach posiadacze ROR. „Rzeczpospolita", nr 85, 11.04.2002.
  • Blajter P.: Ma być szybko, miło i tanio. „Rzeczpospolita", nr 85, 11.04.2002.
  • Blajter P.: Znikają, bo przegrały z kartami. „Rzeczpospolita", nr 102, 02.05.2002.
  • Bratek R.: Czas ekspansji. „50 największych banków w Polsce", edycja 8, marzec 2003.
  • Byle było blisko. „Gazeta Bankowa", 16-22.07.2002.
  • Duczkowska-Małysz K., Małysz J.: Czy pesymizm osiągnął dno? „Nowe Życie Gospodarcze", nr 7, 22.02.1998.
  • Fatuła D.: Zmiany w skłonności do oszczędzania i inwestowania polskich gospodarstw domowych w procesie integracji z Unią Europejską. W: Materiały konferencyjne pod. red. Gutkowska K., Ozimek L: Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1999.
  • Glińska-Neweś A., Kreja A.: Polski bank w oczach klienta. „Marketing i Rynek" 1997, nr 6.
  • Grzegorczyk W.: Trudny rok sektora bankowego. „Rzeczpospolita", nr 133, 10.06.2002.
  • Harasim J.: Wewnętrzne uwarunkowania strategii marketingowych banków detalicznych w Polsce - analiza zasobów niematerialnych, „Bank i Kredyt" 2001, nr 6.
  • Harasim J.: Zewnętrzne uwarunkowania kształtowania strategii marketingowych banków detalicznych w Polsce - analiza mikrootoczenia. „Bank i Kredyt" 2000, nr 9.
  • Idzik M.: Polak, który chce oszczędzać. „Marketing w Praktyce" 2002, nr 8.
  • Jabłoński P.: Coraz mniej oszczędzamy. „Rzeczpospolita", nr 5, 07.01.2002.
  • Jerschina J., Surdej A.: Polska rodzina na rynku usług finansowych. Strategia marketingowa banków a gospodarstwa domowe. „Marketing-Mix" 1995, nr 4.
  • Kamyk T.: Promowanie atrybutów, „Marketing Serwis", wrzesień 2002.
  • Karpiński P.: Każdy ma swój bank podstawowy. „Gazeta Bankowa" nr 6, 6-12.02.2001.
  • Kasa w sieci, „Impact" 2002, nr 8.
  • Kołoszczyk M.: Oszczędzanie, waluty i banki. „Marketing w Praktyce" 1996, nr 7/8.
  • Kokoszka I.: Ratunek dla pieniądza. „Marketing Serwis" 2001, nr 12.
  • Kucharski P.: 75 milionów powodów. „Nowe Życie Gospodarcze", nr 17, 09.09.2001.
  • Kuryłek W.: Kilka słów o oszczędnościach. „Gazeta Bankowa", nr 10, 05.03-11.03 2002.
  • Lach A.: Trochę wiedzy. „Gazeta Bankowa", nr 3, 15.01-21.01.2002.
  • Mościbrodzka K.: Czy boom kredytowy jest niebezpieczny? „Bank" 1997, nr 1.
  • Mościcka K.: Oswojony portfel. „Marketing w Praktyce" 2001, nr 7.
  • Nie ma kodeksu, ale są zasady. „Gazeta Bankowa" nr 23, 5-11.06.2001.
  • Pietrzak J.: Co nas trzyma w banku? „Gazeta Bankowa", 07.05-13.05.2002.
  • Polasik M.: Bankowość internetowa w ocenie prezesów banków, „Bank" 2002, nr 5.
  • Przybylski M.: Potencjał rynku usług bankowych w Polsce. „Bank" 2000, nr 11.
  • „Rzeczpospolita", z 25.05.1999.
  • Rytlewska G.: Kierunki rozwoju bankowości detalicznej w Polsce. „Bank i Kredyt" 2001, nr 6.
  • Sielicki J.: Polacy o kartach (płatniczych). „Marketing w Praktyce" 2001, nr 1.
  • Siwińska J.: Strumień czy rzeka. „Życie Gospodarcze", nr 28, l-15.11.1997.
  • Sytuacja bytowa gospodarstw domowych. Ludność Polski w perspektywie 2020 roku. „Analizy" 1998, nr 1.
  • Sytuacja finansowa banków w 2001 r. Synteza. Materiały Źródłowe NBP.
  • Szcześ M., Jakubiec S.: Elektroniczne usługi finansowe - charakterystyka rynku, wyzwania i inicjatywy regulacyjne, „Materiały i Studia NBP", Zeszyt nr 139, Warszawa 2001.
  • Śmiłowski E.: Coraz lepsza reputacja. „Bank" 2000, nr 3.
  • Śmiłowski E.: Mniej aktywni. „Gazeta Bankowa", nr 9, 26.02-04.03.2002.
  • Śmiłowski E.: Nawet najlepsza reklama nie poprawia reputacji. W: Najlepsze banki 2003. „Gazeta Bankowa", 23 czerwca 2003.
  • Śmiłowski E.: Widzą gorzej. „Gazeta Bankowa" 25.06-1.07.2002.
  • Śmiłowski E.: Więcej niż dobry. „Bank" 1998, nr 4.
  • Śmiłowski E.: Wizerunek własny. „Gazeta Bankowa", nr 27, 4-10.07.2000.
  • Śmiłowski E.: Zapowiedź ekspansji. „Bank" 1997, nr 4.
  • Światowy Internet. „Impact" 2002, nr 8.
  • Trudny rynek. „Rzeczpospolita" nr 106, 08.05.2002 r.
  • Więcław E.: Telefon, komputer i kiosk. „Rzeczpospolita", nr 62, 14.03.2002.
  • Wilkonowicz Ł.: Kredytowa gorączka. „Gazeta Bankowa" nr 4, 25-31.01.2000.
  • Wilkowicz Ł.: Dłużej, ale jak długo. „Gazeta Bankowa", nr 4, 22.01.-28.01.2002.
  • Wilkowicz Ł.: Kredytowa zagadka: Na co pożyczamy? „Gazeta Bankowa", nr 40, 5-11.10.1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102596011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.