Warianty tytułu
Advertising Efficiency Conditions Included in Customers' Perception Area
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy ograniczeń percepcyjnych skuteczności reklamy. Autor, posługując się przykładami z rynku polskiego, omawia czynniki obiektywne i subiektywne determinujące percepcję odbiorców przekazów reklamowych, a także kwestie dysonansu poznawczego i podecyzyjnego adresatów reklam i klientów na rynku.
Author of the paper tries to describe the perception limits of advertising efficiency. Information element as well as motivation element of commercial advertising aims to induce of potential buyer to make a decision conformable to the advertising sponsor's expectations. Perception determinants are the frames of this decision process and decide about advertising efficiency. Basing on Polish market examples, author described objective and subjective factors determining advertising perception as well as questions of acquaintance and after decision dissonance of advertising addressees and clients on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
214--225
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Aronson E., Wilson T.D., Alert R.M.: Psychologia społeczna. Serce i umysł. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1997.
- Bierzyński J.: Szansa czy zagrożenie - polski przemysł reklamowy w obliczu wejścia do Unii Europejskiej. „Impact" 1999, nr 3(13).
- Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
- Frątczak-Rudnicka B.: Młodzi optymiści na rynku. W: Reklama i media w Polsce. „Merkuriusz Polski", Warszawa 1997.
- Grajewska E.: Wydatki na reklamę w telewizji w 1998 roku. „Impact" 1999, nr 3(13).
- Jarymowicz M.: W poszukiwaniu przesłanek sztywności stereotypów. W: Stereotypy i uprzedzenia. Uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Pod red. M. Kofty i A. Jasińskiej-Kani, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2001.
- Kwarciak B.: Co trzeba wiedzieć o reklamie. Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1999.
- Pyka J.: Strategia zmierzająca do umocnienia pozycji rynkowej produktu na przykładzie wyboru wariantu umacniania pozycji marki handlowej na rynku margaryny w Polsce. W: Zarządzanie marketingiem. Studia przypadków. Pod red. J. Dietla. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu-NLU w Nowym Sączu, Nowy Sącz 1998.
- Reklama i media w Polsce'97. Wydawnictwo Merkuriusz Polski, Warszawa 1997.
- Reykowski J.: Emocja i motywacja. W: Psychologia. Pod red. T. Tomaszewskiego. PWN, Warszawa 1982.
- Ries A., Traut J.: 22 niezmienne prawa marketingu. PWE, Warszawa 1996.
- Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2001 r. Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2001.
- Rynkowe zachowania konsumentów. Pod red. E. Kieżel, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2000.
- Tomaszewski T.: Procesy spostrzegania. W: Psychologia. Pod red. T. Tomaszewskiego. PWN, Warszawa 1982.
- Toscani O.: Reklama - uśmiechnięte ścierwo. Agencja Wydawnicza DELTA, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000102596049