PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | numer specjalny | 12--16
Tytuł artykułu

Modele umiędzynarodowienia mikro- i małych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Models of Internationalization of the Small and Micro Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia charakterystykę dwóch modeli umiędzynarodowienia mikro- i małych przedsiębiorstw. Wybór strategii umiędzynarodowienia zależy od typu przedsiębiorstwa. Podjęto próbę oceny skutków przyjętych strategii internacjonalizacji.
EN
The article presents the characteristics of two models of internationalizing the small and micro enterprises. The author pointed out that the choice of such model is to be determined through the features, which characterize the enterprise. The effects of adopting the chosen model were also described in the article.
Rocznik
Strony
12--16
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bell J., McNaughton R.B., Young S., Zu einem integrativen Modell der Internationalisierung von Kleinfirmen, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship", 2004, nr 4.
  • Bielawska A., Finanse zagraniczne – Kontrakty – Rozliczenia płatności – Kredytowanie, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 14-15.
  • Cutura B., Kraus S., Internationalisierung von KMU Am Beispiel des Markteintritts in die Republik Kroatien, Verlag Dr. Kovac, Hamburg 2005, s.13.
  • Johanson J., Vahlne J.E., The internationalization process of the firm: a model of knowledge development and increasing foreign market commitment, „Journal of International Business Studies", 1977, nr 8/1.
  • Lehman R., Schlange L.E., Born Global – Die Herausforderung einer internationalen Unternehmungsgründung, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship“, 2004, nr 3.
  • Muller S., Kornmeier M., Strategisches Internationales Management, Yahlen. München, 2002, s. 282-289.
  • Rennie M., Global competitiveness: born global, „McKinsey Quarterly“, 1993, nr 4.
  • Thommen J.P., Oestrich-Winkel, Behler S., Vom Gründer zum Manager- Entwicklung von Management — Kompetenzen in wachstumsorientierten Start-ups, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship", 2004, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000104823083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.