PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 680 | 153--165
Tytuł artykułu

Conjoint analysis jako metoda analizy preferencji konsumentów

Warianty tytułu
Conjoint Analysis as a Method of Analysing Consumer Preferences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przeprowadzenie analizy preferencji konsumentów poprzez zastosowanie metody conjoint analysis. Efektem końcowym analizy jest sprecyzowanie preferowanego profilu produktu oraz wyznaczenie charakterystyki opisującej potencjalnych nabywców wyodrębnionego segmentu.
EN
This article deals with conjoint analysis, a method used to analyse consumer preferences. The article is divided into two parts. In the first part, the authors present both the general characteristics of the method as well as a methodology for conducting research using conjoint analysis. In the second part of the article, the authors interpret the results of their own empirical research on consumer preferences in the selected Polish market segment for cola-type carbonated soft drinks. As a final result of their analysis, the authors develop a product profile and identify the traits of potential purchasers in this defined market segment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
153--165
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Conjoint analysis tutorial, www.designing.com, 12.03.2004.
  • Dziechciarz J., Walesiak M., Gromadzenie i analiza danych marketingowych wspomagane komputerem, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, „Informatyka i Ekonomia" 1997, nr 743.
  • Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1997.
  • Mazurek-Łopacińska K„ Zachowania nabywców jako podstawa strategu marketingowej, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Produkttest via Conjoint-Measurement, www.psychonomicd.de/article/articleprint/63/ 1/11,27.04.2004.
  • Techniki badawcze, www.indicator.pl/conjoint.html, 12.03.2004.
  • Walesiak M., Gromadzenie danych w procedurze conjoint analysis, „Przegląd Statystyczny" 2001, vol. 48.
  • Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, Wydawnictwo A E we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • Zależności przyczynowo-skutkowe w badaniach rynkowych i marketingowych, red. S. Mynarski, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2002.
  • Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku, red. S. Mynarski, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105096494

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.