PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | numer specjalny | 32--37
Tytuł artykułu

Małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne w projektach Narodowego Planu Rozwoju i Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2007-2013

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Small and Medium Tourism Enterprises in Projects of National Development Plan and Strategy of Tourism Development in Years 2007-2013
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dokonano zbiorczej oceny miejsca turystyki, a przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych w analizowanych projektach. Podkreślono istotny dysonans w podejściu do sektora turystycznego. W ramach celów i działań strategicznych (co będzie także efektem przyznanych środków finansowych na ich realizację), stanowczo uprzywilejowaną pozycję posiadają jednostki samorządu terytorialnego (wszystkich szczebli). Ich zadaniem powinno być głównie tworzenie warunków funkcjonowania sektora, w tym przede wszystkim podmiotów branży turystycznej. Dotychczasowa praktyka wskazuje, że środki finansowe na rozwój turystyki konsumowane są przez samorząd terytorialny oraz tworzone przy współudziale samorządu i branży organizacje turystyczne. Tylko w wąskim zakresie środki budżetowe i unijne trafiają do bezpośredniej gospodarki turystycznej.
EN
The paper presents problems connected with tourism as one of the most dynamically developing sectors of Polish economy. Tourism decides about favorable activities of many economic areas and has an influence on labor market. The tourism branch plays the main role in creating local tourism products. This branch is composed of many small and medium tourism enterprises. The article provides the information about tourism producers' place in Polish economy programming system in years 2007-2013. Unfortunately those firms are not visible in the system and are not taken under consideration in future economic activities. The main subjects of those activities involve only local governments and their organizations. The Project of National Development Plan and Strategy of Tourism Development does not notice the main role played by tourism industry in creating the effects of tourism sector development, and in activities connected with creating new high-quality local tourism products.
Rocznik
Strony
32--37
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Dominiak P., Sektor MSP we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 29.
  • Projekt Narodowego Planu Rozwoju 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa 2005.
  • Terminologia turystyczna. Zalecenia WTO, Instytut Turystyki, Warszawa 1995, s. 51-63.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105150966

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.