PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania. Podstawowe opcje. Instrumenty | 227--253
Tytuł artykułu

Strategie współdziałania ponadnarodowych firm handlowych i miejscowych producentów-dostawców w dojrzałej i rozwijającej się gospodarce rynkowej : studium porównawcze

Warianty tytułu
Cooperation Strategies of the Global Commercial Enterprises and Local Producers-Suppliers in the Developed and Developing Market Economies : Comparative Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono ogólne strategie współdziałania producenta i handlu w sferze dystrybucji oraz pozycję rynkową wielkich detalistów wraz z jej konsekwencjami dla budowy marketingowej strategii współdziałania producentów z handlem. Zwrócono uwagę na przesłanki wzrostu znaczenia zagranicznych sieci handlowych na polskim rynku, a także pozycję konkurencyjną producentów krajowych i sposoby jej umacniania.
EN
General strategies concerning cooperation between producer and trade in the distribution as well as market position of the great retailing and its consequences on creating the marketing cooperation strategy of the producer and trade have been presented. The author's attention has been paid to the reason for the growth of the importance of he foreign commercial chains on the Polish market and strengthening their competitive position. (AŁ)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J.: Strategia marki. PWE, Warszawa 1999.
  • Brown S.: Handel detaliczny. W: Podręcznik marketingu. Red. M.J. Thomas. PWN, Warszawa 1998.
  • Czubała A.: Przesłanki i kierunki rozwoju marketingu partnerskiego w kanałach dystrybucji. W: Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne, kierunki badań. Red. L. Żabiński. AE, Katowice 1999.
  • Fonfara K.: Marketing w obrocie między firmami. "Marketing i Rynek" 1997, nr 1.
  • Kapitał zagraniczny w Polsce. Warunki działania. Red. Z. Sadowski. PTE, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 1999.
  • Kłosiewicz U.: Współpraca producentów z pośrednikami handlowymi - prawidłowości i deformacje. W: Partnerstwo uczestników rynku artykułów żywnościowych w warunkach nasilającej się konkurencji. Materiały konferencyjne. IRWiK, IPMT, Warszawa 1999.
  • Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów. Red. M. Strużycki. IRWiK, Warszawa 2000.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.
  • Misiąg R: Konkurencja i współdziałanie w kanałach dystrybucji artykułów żywnościowych. W: Partnerstwo uczestników rynku artykułów żywnościowych w warunkach nasilającej się konkurencji. Materiały konferencyjne. IRWiK, IPMT, Warszawa 1999.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa 1996.
  • Niestrój R.: Stan obecny i perspektywy rozwoju rynkowej orientacji przedsiębiorstw w Polsce. W: Kierunki zarządzania marketingowego w Polsce. Red. J. Altkorn. AE, Kraków 1999.
  • Rosenbloom B.: Marketing Channels. A. Management View. Hinsdale, IL. Dryden Press 1991.
  • Zachowania podmiotów rynkowych. Red. J. Kramer. PWE, Warszawa 1999.
  • Żabiński L.: Transformacja gospodarki polskiej a zachowania przedsiębiorstw. Wybrane problemy. W: Konsument - przedsiębiorstwo - przestrzeń. CBiE, AE, Katowice 1998.
  • Żabiński L.: Zarządzanie marketingowe. Istota, koncepcje, problematyka. AE, Katowice 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105337795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.